هراس ناوهای هواپیمابر آمریکا از سلاح های روسی

© AP Photo / PRNewsFoto/Raytheon Companyهراس ناوهای هواپیمابر آمریکا از سلاح های روسی
هراس ناوهای هواپیمابر آمریکا از سلاح های روسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه نشنال اینترست، نشریه تحلیلی آمریکایی با موضوع مسائل نظامی-سیاسی جهان در مقاله ای به بررسی سلاح های روسی پرداخته است. موضوع مقاله از این قرار است: آمریکایی ها از کدام سلاح روسیه بیشتر از هر چیز هراس دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رابرت فارلی کارشناس نظامی (نویسنده مقاله منتشر شده در نشریه نشنال اینترست)، در صورت وقوع درگیری احتمالی دریایی و استفاده از ناوهای هواپیمابر، نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا تلفات سنگینی را خواهد پرداخت. کشورهای روسیه و چین از مدت ها پیش اقدام به گسترش سلاح هایی نموده اند که امکان مقابله موثر با کشتی های فوق سنگین دشمن را برایشان فراهم آورد.

به عقیده این کارشناس نظامی، روسیه و چین قادر به استفاده از "اژدرهای کلاسیک" در مقابل ناوهای هواپیمابر آمریکا بر سطح دریا می باشند.

از سوی دیگر، موشک های کروز دوربرد روسیه و چین، خطر و تهدیدی جدی برای کشتی فوق سنگین آمریکا محسوب می شوند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در این مقاله: موشک های بالستیک ضد کشتی مدرن، جدی ترین خطر برای ناوهای هواپیمابر آمریکا می باشند. زیرا سیستم متحرک پدافند هوایی که بسیاری از کشتی های فوق سنگین نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا به آن مجهز می باشند، از توانایی های لازم برای نابود کردن اهداف مسیر پرواز موشک های بالستیک مدرن را ندارند.     

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала