مسابقات دانشگاههای روسیه با حضور دانشجویان ایرانی(عکس)

© Fotolia / WavebreakmediaMicro مسابقات دانشگاههای روسیه با حضور دانشجویان ایرانی(عکس)
مسابقات دانشگاههای روسیه با حضور دانشجویان ایرانی(عکس) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بسیاری از ایرانیان مقیم روسیه و دانشجویان ایرانی در دانشگاه های روسیه حضور فعال داشته و افتخار می آفرینند.

به گزارش اسپوتنیک، برگزاری مسابقات مختلف بین خارجی ها در دانشگاه های روسیه و در سطح بین دانشگاهی بسیار رایج می باشد و دانشجویان می توانند با شرکت در آنها توانایی های خود را محک بزنند. با این که اطلاعات بسیار اندکی از دانشجویان ایرانی در روسیه در اختیار است ولی برخی از آنها در شبکه های اجتماعی مورد توجه کاربران قرار میگیرند. 

در بسیاری از مسابقات اعم از ورزشی و یا فرهنگی و حتی قرآنی دانشگاههای مسکو، سن پترزبورگ، نیژنی نوگرود و کازان، بسیاری از دانشجویان ایرانی خوش می درخشند.

اعزام دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران به فرانسه، آلمان و روسیه - اسپوتنیک ایران
اعزام دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران به فرانسه، آلمان و روسیه

یکی از این موفقیت ها در ششمین فستیوال دوستی بود به صورت آنلاین در دانشگاه دولتی مسکو در تاریخ 19 ژانویه 2017 با شرکت 148 دانشجو از 49 دانشگاه (40 دانشگاه از روسیه و 9 دانشگاه خارجی) برگزار شد. در این فستیوال دانشجویی، تیم دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد شرکت نمودند. دانشجویان ایرانی برنده این فستوال در بخش های متفاوت بودند.
یکی از دانشجویان ایرانی دانشگاه لباچفسکی روسیه با کسب مقام سوم در حوزه شطرنج توانست توانایی خود را در این زمینه اثبات کند.
این دانشجوی ایرانی "نصیبه اسماعیلی" در مقطع دکترا رشته فن آوری اطلاعات این دانشگاه مشغول تحصیل است و توانسته است در مسابقات دانشگاهی در صدر سوم جدول قرار بگیرد.

خبرهایی نیز از افزایش دانشجویان خارجی در مسکو به گوش می رسد. همچنین کاربری نوشته است که چندی پیش جشنواره غذاهای ایرانی، افغانی، تاجیكستانی و آذرباییجانی در سفارت ایران در مسكو توسط دانشجویان این كشورها برگزار شد.

مهدی سنائی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو نیز در صفحه های توئیتر و فیس بوک خود از موضوعات مربوط به دانشجویان ایرانی و زندگی در روسیه گزارش می دهد. وی پیشتر از برگزاری روز دانشجو در مسکو با همکاری انجمن اسلامی دانشجویان مسکو در مکان اقامتگاه سفارت خبر داده بود.

همچنین مدرسه عالیه اقتصاد مسکو نیز طی بیانیه ای برگزاری رقابت مقالات علمی دانشجویی را اعلام نمود. گفته می شود که چند دانشجوی ایرانی نیز در این رقابت ها حضور فعال داشته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала