کاهش آمار اعتیاد به مواد مخدر با ظهور اعتیاد به فن آوری های نوین(عکس)

© Photo / Natural Cycles Appکاهش آمار اعتیاد به مواد مخدر با ظهور اعتیاد به فن آوری های نوین(عکس)
کاهش آمار اعتیاد به مواد مخدر با ظهور اعتیاد به فن آوری های نوین(عکس) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با نفوذ گوشی های هوشمند در میان نوجوانان میزان اعتیاد به مواد مخدر کمتر شده است.

به گزارش اسپوتنیک، بیماری اعتیاد یک بیماری اصلی، مزمن و عصبی است، که در اثر عواملی ژنتیکی، فیزیولوژیک و اجتماعی رشد و بروز پیدا می‌کند، به طوری که وجه مشخصهٔ این بیماری اختلال در کنترل انجام عملی، و یا احساس اجبار در انجام یک عمل مشخص، با وجود آگاهی نسبت به عواقب خطرناک آن باشد.در گذشته با شنیدن کلمه اعتیاد به ناگاه یاد مواد اعتیاد آوری نظیر تریاک و هرویین می افتادیم اما در عصر حاضر وجود تکنولوژی تلفن های هوشمند و فضای مجازی منجر به ایجاد یک نوع جدید از اعتیاد کرده اند که در بعضی از کشورها همه گیر شده است.

گفته می شود وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرد جذابیت گوشی‌های هوشمند برای نوجوانان میزان مصرف موادمخدر در میان آنها را بیش از ۵۰ درصد کاهش داده است. این مطلب در شبکه های اجتماعی مختلفی منتشر شده است. بعضی از کاربران ضررهای اعتیاد به گوشی های همراه را با اعتیاد به مواد مخدر یکسان می دانند. بعضی دیگر از کاربران از این اتفاق اظهار خرسندی می کنند و معتقدند که اعتیاد به گوشی های هوشمند بسیار مفید تر از اعتیاد به مواد مخدر است.
یکی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر معتقد است که این نوع از اعتیاد از اعتیاد به تریاک نیز بدتر است.

در مقابل کاربر دیگری در شبکه اجتماعی فیس بوک این اعتیاد را بهتر از اعتیاد به مواد مخدر می داند و از این اتفاق ابراز خرسندی می کند. یکی از کاربران با نگاهی طنزگونه عنوان می کند که به دنبال اپلیکیشن موبایل ترک اعتیاد می باشد تا بواسطه آن این اعتیاد را ترک نماید.

در این میان افرادی نیز هستند که معتقدند اعتیاد به گوشی هوشمند با اعتیاد به مواد مخدر برابر است و در کل داشتن هر گونه اعتیادی هم برای شخص و هم برای اطرافیان او زیان آور است و باید سریعا ترک شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала