اهمیت شناخت کد وعلامت شستشوی لباس ها در آستانه عید نوروز(عکس)

© Photo / Pixabayاهمیت شناخت کد وعلامت لباس ها(عکس)
اهمیت شناخت کد وعلامت لباس ها(عکس) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، در آستانه نوروز بیشتر مردم با عوض شدن فصل لباس های خود را نو می کنند. این در حالی است که بسیاری از افراد به علامت های داخل یقه یا پایین لباس دوخته می شود توجهی نمی کنند. به همین بهانه در این خبر قصد اریم شما را با علائم روی لباس ها بیشتر آشنا کنیم.

هنگام خرید لباس معمولا اتیکتی به آن نصب شده است که با علامت های مخصوص نحوه شستشو و اتوکردن لباس را با توجه به جنس آن آموزش می دهد اما شاید برخی با این علامت ها آشنا نباشد و یا نتوانند نحوه شستشوی لباس را از طریق آن تشخیص دهد.
در بسیاری از شبکه های اجتماعی مطالبی منتشر شده است که به صورت اجمالی به شرح این علامات پرداخته است. یکی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر معتقد است که این علائم مانند علائم راهنمایی و رانندگی هستند که مفهوم خاص خودشان را دارند.

این علامت ها توسط کاربران بسیاری در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می شود. کاربر دیگری نیز به نوعی دیگر معانی برخی از این علائم را توضیح داده است.

در این عکس اینگونه توضیح داده شده است که عکس اتو که با 1 دایره نشان داده شده است به معنای اتو کردن با دمای کم است و اگر تصویر اتو با 3 دایره باشد به معنای اتو کردن با دمای زیاد می باشد همچنین اتوی بدون بخار با علامت اتویی به تصویر کشیده شده است که هیچ دایره ای ندارد و در زیر اتو علامت ضربدری کشیده شده است. اگر علامت اتو همراه با ضربدر بر روی خود آن بود بدین معناست که کلا لباس نباید اتو شود.
علامت محفظه آب که دستی داخل آن است به این معناست که لباس مورد نظر باید با دست شسته شود. اگر این محفظه آب بدون علامت دست بود و ضربدری بر روی آن نیز کشده شده بود به معنای این است که با ماشین لباس شویی شسته نشود.
علامت مربع که دایره ای داخل آن است و بر روی آن ضربدری کشیده شده است به معنای خشک نکردن لباس با خشک کن است. اگر با علامت مربع که در داخل آن نیم دایره ای رسم شده است مواجه شدید باید متوجه باشید که لباس را برای خشک کردن آویزان کنید. اگر مربع در داخل خود دو خط اریب داشت باید این لباس حتما در سایه خشک شود. علامت مربعی که در وسط آن خط کوچکی کشیده شده است به معنای خشک کردن لباس در محیطی صاف است.
علامت دایره که بر روی آن ضربدری کشیده شده است به این معناست که لباس نباید خشک شویی شود. اگر در داخل دایره حرف P نقش بسته بود به معنای این است که لباس با هر حلالی به جز "تریکلورواتین" شسته شود. اگر دایره با علامت F بود بدین معناست که توسط حلال نفتی شسته شود و دایره با حرف A این مفهوم را می رساند که با هر حلالی مجاز هستید لباس را خشک شویی کنید.علامت مثلث سیاه که بر روی آن ضربدری کشیده شده است به این معناست که با سفید کننده شسته نشود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала