فرانسه قفل عشق زوج های عاشق را باز کر

© CBS This Morningفرانسه قفل عشق زوج های عاشق را باز کر
فرانسه قفل عشق زوج های عاشق را باز کر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پل مشهور شهر عشق، زیر بار بیش از حد عشق خم شد و دولت فرانسه اقدام به باز کردن قفل عشاق کرد!

به گزارش اسپوتنیک، دولت فرانسه به منظور جلوگیری از ریزش پل روی رود "سن" که میلیون‌ها قفل به عنوان نماد عشاق روی آن زده شده بود، حدود یک میلیون قفل را باز کرد.
در بعضی از کشورهای جهان رسم است که عشاق برای پایداری و جاودانگی عشق خود قفلی را بر پلی ببندند و کلید آن را در جایی دور از دسترس بگذارند و به این ترتیب تضمینی برای جاودانگی عشق خود داشته باشند. در شهر پاریس نیز قفل های عشاق مدتها بود که روی پل ‏Pont des Arts‏ در پاریس دیده می شدند و حتی تعداد آنان به قدری افزایش یافت که تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری این ‏شهر شده بودند. طبق باور اشاره شده، عشاق نام خود را روی این قفل ها می نوشتند و به این پل متصل می کردند و سپس کلید آن را ‏داخل رود سن می انداختند، سنتی که می توانست نشان از جاودانه ماندن عشقشان باشد. ‏پس از استمرار این باور و سالیان طولانی هزاران قفل به این پل متصل شدند که در نهایت تعداد زیاد آنها باعث شد تا پل نتواند وزنی بیش از این را تحمل ‏کند بنابراین دولت فرانسه برای جلوگیری از بروز خطرات احتمالی ، این قفل ها را از پل باز کرد. گفته شده است که وزن این قفل ها روی هم 65 ‏تن وزن داشت.‏
این خبر به سرعت در شبکه های اجتماعی جهان پیچید و بارها منتشر شد. کاربران بسیاری با به اشتراک گذاشتن این خبر با کسانی که قفل های عشقشان باز شده است ابراز همدردی کرده اند.

در واکنش به این خبر بسیاری از کاربران با دیده طنز به این مسئله نگاه کردند و نظرات مختلفی دادند. به عنوان مثال یکی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر معتقد است که زوج‌هایی که عشقشان را به پل عشاق پاریس قفل زده‌ و امیدوار بودند این طور ماندگار بماند، بهتر است به فکر چاره‌ دیگری باشند.

یا کاربر دیگری در شبکه اجتماعی توییتر با ابراز خوشحالی از این واقعه می گوید که خوب شد عشقم را روی پل سن قفل نکردم و گرنه دولت فرانسه آن را می شکاند و با خود میبرد!
اما سوال دیگری که برای بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی به وجود آمده بود، این بود که چه بر سر این قفل ها آمد ؟ آیا همه آنها به یکباره ذوب شد و یا بازیافت شد؟
گفته شده است که این قفل ها در جایی انبار شدند و قرار است در مزایده ای در سال 2017 به فروش برسند. همچنین ‏مبلغی که از فروش آن بدست می آید را برای حمایت از پناهندگانی که به شهر پاریس وارد شده اند مصرف نمایند. پیش بینی شده است که این قفل ها حدود 100000 یورو ارزش داشته باشند. پس از مزایده نیز الباقی قفل هایی که فروش نرفته است ذوب خواهد شد.

پیشتر خبرهایی از این که قفل های این پل گشوده خواهند شد در یوتیوب به اشتراک گذاشته شده بود ولی همچنان زوج ها به آویزان کردن قفل های عشق خود به این پل ادامه دادند.

برخی کاربران ساکن فرانسه می گویند که هنوز اطلاعات دقیق تری از اینکه چه زمانی این اتفاق رخ خواهد داد مشخص نیست اما شاید عشاق بتوانند قفل های خود را از ‏طریق مزایده پس بگیرند و از سوزانده شدن آنها جلوگیری کنند.
یکی از کاربران شبکه اجتماعی پیشنهاد داده است که این قفل ها رو ذوب کنند و از آن تندیسی از عشق بسازند و در پارک های شهر پاریس نصب کنند.
در حا حاضر، شهرداری پاریس نرده‌های پل عشاق را با صفحه‌های پلاستیکی پوشانده تا عشاق دیگر نتوانند به آن قفل عشق نصب کنند.

یادآور می شویم که سالیان سال توریست ها و زوج های عاشق بسیاری برای قفل کردن اتحادشان به این مکان سفر می کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала