دولت ترامپ برای جنگ هسته ای با روسیه آماده باشد

© Fotolia / KLimAx Fotoدولت ترامپ برای جنگ هسته ای با روسیه آماده باشد
دولت ترامپ برای جنگ هسته ای با روسیه آماده باشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت که جنگ هسته ای با روسیه یک احتمال واقعی است و آمریکا باید برای آن آماده باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، پایگاه خبری آمریکایی هیل، 'سیت مولتن' عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت ماساچوست روز جمعه در گفت وگو با برنامه 'روز جدید' شبکه خبری 'سی ان ان' گفت: روسیه و آمریکا از مدتها قبل در مورد اصل 'تضمین نابودی متقابل هسته ای' توافق داشته اند؛ بر اساس این توافق چنانچه آنان سلاح خود را به سمت ما شلیک می کردند ما نیز سلاح های خود را به سمت آنان شلیک می کردیم و بنابراین بعید بود که جنگ هسته ای روی دهد.
این عضو مجلس نمایندگان آمریکا افزود: اما روسیه اکنون می گوید که 'برای تنش زدایی، تنش افزایی می کند' ؛ آنان تمایل دارند که از سلاح های هسته ای برای تنش زدایی و جلوگیری از یک حمله متعارف استفاده کنند؛ به نظر من مشکل اینجاست که ما برنامه ای برای برخورد با این روش نداریم.
مولتن افزود: می توانم سناریوهایی را تصور کنم که طبق آن دولت دونالد ترامپ باید به کاربرد سلاح های هسته ای توسط روسیه پاسخ دهد.
این عضو کمیته امور نظامی مجلس نمایندگان آمریکا افزود: در صورتی که روسیه از سلاح هسته ای علیه متحدان ما در اروپا استفاده کند، ما نیز از سلاح هسته ای در تلافی استفاده خواهیم کرد.
وی با طرح این سوال که ' اما اگر روسیه از سلاح هسته ای علیه نیروهای آمریکایی برای مثال در لهستان استفاده کند، چه خواهد شد؟' افزود: ما در این حالت چه خواهیم کرد و چنین امری چقدر سریع ممکن است از کنترل خارج شود؟ به همین علت این یک تهدید جدی است و دولت ترامپ باید این قضیه را جدی بگیرد.
ترامپ بارها از داشتن روابط گرمتر با روسیه استقبال کرده است و همچنین ماه گذشته گفت می خواهد که زرادخانه هسته ای آمریکا در قله جهانی باشد.
وی گفت: من مایلم شاهد باشم که هیچ کس سلاح هسته ای نداشته باشد اما هرگز از هیچ کشوری حتی اگر کشور دوستی باشد، عقب نخواهیم ماند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала