گزارش و تحلیل

مامور نیروی ویژه روسیه در سوریه : گاهی سربازان با دمپایی و زیرشلواری می جنگیدند

© Sputnik / Ministry of defence of the Russian Federationمامور نیروی ویژه روسیه در سوریه : سربازان سوری گاهی با دمپایی و زیرشلواری می جنگیدند
مامور نیروی ویژه روسیه در سوریه : سربازان سوری گاهی  با دمپایی و زیرشلواری می جنگیدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از آغاز عملیات ها در سوریه ، در کنار نیروی هوافضای روسیه، سربازان نیروهای ویژه روسیه نیز کار کرده اند.

یک افسر نیروهای ویژه در مصاحبه ای با اسپوتنیک در خصوص اینکه سوریه ، نه فقط شهرهای تخریب شده و روستاهای سوخته است و ارتش سوریه به چه صورت بوده و تروریست ها به چه سلاح هایی مسلح هستنند، شرح می دهد. نام وی به دلایل امنیتی فاش نمی شود.
سوریه — محل خوبی برای توسعه ی توریسم
مامور نیروهای ویژه روسیه می گوید: « جاده های خوبی همه جا به چشم می خورد حتی اگر ما از روستایی به روستای دیگر و از طریق جاده مارپیچ کوهستانی می رویم. این از جمله خدمات دولت سوریه است. سوریه محل بسیار خوبی برای توسعه ی توریسم است. محل های تاریخی از جمله مسیحی وجود دارد. به عنوان مثال کوهی که در آنجا قابیل ، هابیل را کشت که در واقع نزدیک دمشق است. در لاذقیه شهرک باستانی و آثاری از یک نوشتار قدیمی را یافته اند. در کل ساحل دژهای جنگ های صلیبی قرار دارند.»
سوریه زندگی صلح آمیزی دارد
او ادامه می دهد: « البته ، سوریه اکنون کشور ثروتمندی نیست. اما در شهرهای آن ، هتل ها و مغازه های گران قیمت هستند. در خیابانها زندگی صلح آمیز جریان دارد و مردم آزادانه قدم می زنند، و وسایط حمل و نقل عمومی کار می کنند. اما تقریبا ۱۰۰ کیلومتر آنطرف تر، جبهه ی جنگ است. خرابه ها، مناطق مسکونی از بین رفته و جنگ. در شهر های تحت کنترل دولت تمامی زیر ساخت ها کار می کنند، مدرسه ها و دانشگاه ها بازند، مردم کارهای روزمره خود را انجام می دهند. البته مشکلات مشخصی از لحاظ تامین اجتماعی وجود دارد. مشخص است که مردم کشور درآمدهای کمی دارند. اما دولت اسد پروژه های اجتماعی ویژه ای دارد تا مردم گرسنه نمانند. به طور مثال آرد گران تر از نان است. نان یا خیلی ارزان است یا در روستاها به صورت مجانی توزیع می شود. »
سوری ها از نظامیان روسی استقبال می کنند
افسر نیروهای ویژه روسیه می گوید: «وقتی فرمانده ی عالی رتبه ما تصمیم گرفت که عملیات ها در سوریه را آغاز کند و اولین بمباران ها صورت گرفت، مردم به جاده ها آمده و فریاد زدند و به سربازان روسی خوش آمد گفتند و خیلی خوشحال شدند، که روسیه به آنها کمک می کند. او با روی خوش از ما استقبال کردند. »
در خصوص ارتش سوریه
این مامور توضیح می دهد: « تا قبل از رسیدن مان ، برای ما این ارتش محسوب نمی شد. در مواضع سربازان ممکن بود با دمپایی و زیرشلواری باشند. افسران سوری می گفتند برای آن است که زمان بسیار کمی برای رفتن به میدان مبارزه وجود داشت. طی دو ماه به جبهه اعزام شده اند. بدون شک ، اکنون مشاورین ما با ارتش سوریه کار می کنند و موفقیت های زیادی بدست آورده اند. اما مفهوم است که این روند سریع نیست. تا آن زمان که ما ظاهر شدیم ، مواردی بود که ارتش سوریه به قسمت پیشرو دفاعی دشمن خسارت وارد کرده و باید به سمت جلو حرکت کرده و موضع را تحکیم می کرد. اما سوری ها این اصطلاح طنز را دارند « فردا»، «پس فردا». یعنی منتظر باش. و این کلمه ی شرقی منتظر باش را در ابتدا نمی شد ازبین برد. همه ی مشاورین ما با آن روبرو شدند. این ویژگی شرق و جهان عرب است برای همین باید با دقت روی آن کار می شد. تا زمان ورود ما به ارتش فرار و سایر تخلفات وجود داشت. اما فرماندهان سعی نداشتند آنها را به شدت مجازات کنند. تصور می کردند که مردم را از خدمت در ارتش می ترسانند. اما اکنون اوضاع به سمت بهتری تغییر کرده است. »
از خارج به شبه نظامیان کمک می شود
این افسر نیروهای ویژه روسیه خاتمه می دهد:« ما به مهمانی جهادیون نرفتیم. اما براساس تسلیحات می فهمیم که آنها ابزار دید در شب و تصویر برداری های حرارتی دارند. شبه نظامیان به خوبی از موشک های هدایت شونده ضدتانک استفاده می کنند. آماده سازی آنها برای استفاده از موشک ها عالیست و این ابزار ارزانی نیست. یک تیر آن بسیار گران قیمت است. اما شبه نظامی خیلی خوب تیر اندازی می کنند. شبه نظامیان به خوبی هم ارتباط برقرار می کنند. مواردی مشاهده شد که آنها برج های ارتباطات شبکه ای آورده و اتباطات وای فای مخصوص به خود ایجاد کرده اند. آنها فعالانه از مسنجرهای اینترنت برای ارتباطات و کنترل و هدایت استفاده می کنند. و برای همین به دشواری می توان با آنها مبارزه کرد. آنها از پهپادها و سایر هواپیماهای بدون سرنشین تجاری استفاده می کنند. کلا جنگ در سوریه ، پدیده ی تعجب برانگیزیست. تانک های ۵۰ ساله تی ۵۵ ، اتومات های آ ک ۴۷ و توپخانه های سال های ۱۹۴۰ در حال جنگند. در کنار آنها نیروی هوایی امروزی کار می کنند، پهپادها پرواز می کنندو شبه نظامیان سیستم های ارتباطات ماهواره ای و هدف گیر دارند.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала