بازتاب رونمایی از نخستین اتوبوس گردشگری بدون سقف در تهران در آستانه نوروز(عکس)

© AFP 2023 / Odd AndersenАвтомобильное движение в Лондоне
Автомобильное движение в Лондоне - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخستین اتوبوس گردشگری در تهران رونمایی شد و قرار است در نوروز 96 در خدمت گردشگران قرار بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، یکی از قسمت های پر هزینه هر سفری در صورت عدم برخورداری از خودروی شخصی، حمل و نقل و کرایه های بالای تاکسی هاست. خیلی ها برای کم کردن این هزینه ها از مترو استفاده می کنند اما راه ساده تری هم وجود دارد که 

Tahran'da Noel - اسپوتنیک ایران
مقاصد سفر داخلی ایرانیان در عید نوروز به روایت کاربران (عکس، ویدئو)
هم هزینه خیلی مناسبی دارد و هم بازدید از شهر با این وسیله راحت تر امکان پذیر است. به اینگونه وسایل "هاپ آن هاپ آف" یا اتوبوس های گردشگری می گویند. روش کار این اتوبوس ها در اکثر کشورها به این صورت است که هر توریست در روز با خرید یک بلیط با اعتبار یک یا دو روزه می تواند از اکثر نقاط شهر و جاذبه های جذاب آن دیدن کند و از راهنمایی راننده و بروشور و نقشه رایگان استفاده نماید. این اتوبوسها مجهز به کولر هستند و در روز های غیر بارانی توریستها می توانند در طبقه بالای آن که قسمت بدون سقف می باشد بشینند و از دیدن شهر لذت ببرند. اتوبوس های "هاپ آن هاپ آف" به صورت گردشی حرکت می کنند و مسافر یا توریست می تواند در هر مرکزی که مایل است از اتوبوس پیاده شود و بعد از بازدید و یا خرید با اتوبوس بعدی که هر پانزده دقیقه تا نیم ساعت یکبار وارد ایستگاه مخصوص می شود، به مرکز بعدی برود.

در تهران نیز برای نخستین بار از اتوبوس گردشگری دو طبقه سقف باز رونمایی شد. گفته می شود شهرداری تهران نیز آمادگی خود را برای راه اندازی تور گردشگری برای یکصدهزار نفر در نوروز اعلام کرده است.
کاربران بسیاری با استقبال از این موضوع، تصاویری از این اتوبوس گردشگری را به اشتراک گذاشته و عنوان می کنند که می توان از هوای پاک در ایام عید لذت ببریم. با توجه به اینکه تهران در ایام نوروز هوای پاک تری نسبت به روزهای دیگر دارد لذا گردش با این اتوبوس خالی از لطف نمی باشد.

بر روی این اتوبوس دوطبقه قرمز رنگ، طرح هایی از برج آزادی، برج میلاد، برج طغرل و سر در باغ ملی نقش بسته است.
بر اساس گزارش های منتشر شده، از امکانات این اتوبوس می توان به دستگاه ترجمه همزمان و مسیریاب اشاره کرد. در حال حاضر در دستگاه ترجمه این اتوبوس ها دو زبان عربی و انگلیسی بارگذاری شده و امکان بارگذاری به 16زبان دنیا نیز وجود دارد.
پیشتر رئیس ستاد گردشگری گفته بود که اتوبوس گردشگری بدون سقف در مسیر خیابان های امام خمینی(ره)، ولیعصر(عج)، جمهوری اسلامی، سی تیر تردد خواهد کرد و در این مسیرها گردشگران می توانند از بیش از 50 موزه و باغ موزه دیدن کنند.
کاربران ضمن تحسین از رونمایی اینگونه امکانات برای گردشگران داخلی و خارجی نظرات خود را ابراز کردند. یکی از کاربران معتقد است که با آلودگی هوای تهران لذت بردن از این اتوبوس سقف باز همیشه هم امکان پذیر نیست.

وی معتقد است که به دلیل آلودگی هوا چیزی قابل رویت نمی باشد. کاربر دیگری پیشنهاد داده است که می شود بسیاری از اتوبوس های قدیمی دوطبقه را که قبلا در تهران استفاده می شد را بازسازی و به شکل اتوبوس گردشگری در آورد.
در کل، اکثر کاربران ایرانی این ایده را مورد تحسین قرار دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала