گزارش و تحلیل

طرح سری نازی ها

© Photo / Central Intelligence Agencyبشقاب پرنده
بشقاب پرنده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بشقاب پرنده طرح سری نازی ها بود.

قضیه « رزوئلسکی» Rozoelski،  یکی از  مرموزترین  وقایع در تاریخ است که توجه همه را به بشقاب پرنده ها جلب کرد.  در ماه ژوئیه سال 1947 میلادی در  حومه شهر آمریکایی « « رزوئل» (نیومکزیکو) یک سفینه فضایی سقوط کرد که تکه های آن پیدا شد.  مستندسازان آمریکایی  فیلمی  ساختند  و اعلام کردند که  « بشقاب پرنده  روزوئل»  طرح سری نازی هاست.  حال بیائید ببینیم چه اتفاقی در « رزوئل» افتاده بود؟

 ابتدا  توضیح مختصری در باره این قضیه ضروری است.

 شب  سوم ماه ژوئیه  سال 1947 میلادی  وقتی رعد و برق غوغا کرد، مزرعه دار مارک  بریزِل  که صاحب مزرعه « فوستر پلیس» بود  صدای سقوط چیزی را شنید و نور شدیدی دیده شد.  صبح روز بعد  بریزِل متوجه شد که در محوطه خالی  نزدیک خانه اش  تکه هایی از یک چیز نا آشنا پرت شده است که ظاهرا شبیه کاغذ آلمینیومی بود  ولی خیلی محکم تر- این ماده نمی سوخت و با چاقو  تکه نمی شد.  در نزدیکی آن  چیزهای دیگری افتاده بودند  که شکل آن ها خیلی عجیب و غریب بود.  بریزِل همه این تکه ها را جمع کرد و به پایگاه هوایی  « رزوئل" برد.

نظامیان به جستجوی دقیق آن محل پرداختند. 8 ماه ژوئیه  « اف. بی. آر» — پلیس فدرال آمریکا،  گزارشی  تهیه کرد که در آن  به رئیس سازمان گزارش می شود در بیابان دو  شیء پیدا شده است: آئروستات  به قطر حدود 20 فوت و دیسک شش ضلعی عجیبی که به آن وصل شده است.

 در همان روز فرماندهی  پایگاه هوایی « رزوئل» یک بیانیه رسمی  صادر کرد: « واحد 509  هنگ  هوایی بمب افکن های بخش 8 ارتش آمریکا  با همکاری مزرعه دار  محلی  و پلیس محل « یک دیسک پرنده» (بشقاب پرنده) پیدا کردند. پس از آن « بشقاب پرنده» به پایگاه منتقل شد که مورد بررسی اولیه قرار گرفت».

 روزنامه های محلی بسرعت  به  شاخ و برگ دادن به این موضوع پرداختند: « در مزرعه ای در نزدیکی « رزوئل»  بشقاب پرنده  ای به دام افتاد».  مقالات بر اساس بیانیه ای برای مطبوعات  تحت فرمان سرهنگ  ویلیام  هیو بلانشار  فرمانده پایگاه  هوایی منتشر شدند. روز بعد سخنگوی ستاد نظامی  از رادیو گفت که وسیله ای که سقوط کرده  « بشقاب پرنده» نیست، بلکه کاوشگر آب و هوایی راداری است».

 اما ماجرا به اینجا ختم نشد.  طی  دهها سال بعدی،  بارها  اخبار جنجالی جدید در خصوص این قضیه منتشر شد.  مطابق با یکی از گزینه های محبوب،  آنچه در نیومکزیکو سقوط کرد، سفینه موجودات فضایی بود.

و حالا یک گزینه دیگر مطرح شده است.  کارمندان شبکه تلویزیونی « ان24»  در فیلم جدیدی تحت عنوان «  بشقاب پرنده در رایش سوم»  سعی می کنند  این موضوع را به  اثبات برسانند  که 70 سال پیش  در  نیومکزیکو، وسیله ای شبیه « ناقوس»  سقوط کرد  که از نظر ظاهر شبیه « بشقاب پرنده» بود.  گویا این وسیله  توسط  دانشمندان و طراحان  آلمان نازی ساخته شده بود و  متخصصان  آلمانی  این طرح سری را در زمان فرار از آلمان نازی به آمریکا برده بودند.

 گئورگ کلیان  طراح آلمانی که پس از جنگ به عنوان  طراح هواپیما در آمریکا کار می کرد، اطلاعات در باره ساخت دستگاه پرنده به این شکل عجیب در زمان هیتلر  را مورد تأیید قرار داد. به گفته کلیان  او به چشم خود « بشقاب پرنده نازی» ها را دیده بود.

 وادیم چرنوبروف،   مدیر اتحادیه  علمی — پژوهشی  سراسری روسیه به نام « کسموپلیس»  در مصاحبه با  « ام. کا» در خصوص این قضیه  گفت: « مطابق با  اطلاعات موجود، این وسیله عجیب و مرموز بر اثر اصابت رعد سقوط کرد.  بر اثر ضربه قوی رعد از هم پاشید و تکه هایی از آن در مزرعه  مارک  بریزِل افتاد.  اما « بشقاب پرنده» چند کیلومتر دیگر پرواز کرد  و بعد در بیابان سقوط کرد.  نظامیان آمریکایی توانستند این وسیله  کوچک را پیدا و به پایگاه محرمانه خود ببرند.

ابتدا گفته شد که این دستگاه کاوشگر آب و هوایی است که باعث خنده افرادی شد که تا حدودی از اینگونه وسایل سردر می آوردند. آنها سپس حدس خود را  تصحیح کردند و گفتند  نه کاوشگر آب و هوایی، بلکه کاوشگر جاسوسی «  ماگول» بوده است — جدیدترین  دستگاه برای  نظارت بر آزمایش های  هسته ای  که در اتحاد شوروی انجام می شد…

در سال 1947 میلادی  فیلیپ کورسو  رئیس بخش  ویژه پایگاه هوایی «  رزوئل» (نیو مکزیکو) بود. همانا وی  به بررسی مسائل زیادی پرداخت  که با آن رویداد در ارتباط بود. وی نقش مهمی در  دور نگه داشتن « بشقاب پرنده»  از چشم خبرنگاران ایفا کرد.

  کورسو پس از  بازنشسته شدن  تصمیم گرفت حقیقت « راز رزوئل» را فاش سازد.  گویا او در سال 1947 میلادی  با بعضی از اسناد آشنا بود و حتی کپی بعضی از آن ها را در اختیار داشت.  بدین ترتیب پس از 40 سال،  در سال 1998 میلادی  کارمند سابق  پایگاه آمریکایی به انتشار کشفیات خود بر اساس آن اسناد دست زد.  تا آنجا که می دانم این اسناد بطور کامل به زبان روسی ترجمه نشده اند  اما بخشی از آن ها در کتاب های من  برای خوانندگان روس ترجمه  شده اند.

مهمترین  نتیجه گفته های  کورسو چنین است:  متخصصان آمریکایی پس از بررسی تکه های « بشقاب پرنده» به این نتیجه رسیدند  که این وسیله منشأ زمینی دارد  و توسط موجودات فضایی ساخته نشده است.  اما تکنولوژی ساخت آن بمراتب پیشرفته تر از  تمام فناوری ساخته دست انسان  تا آن زمان است.  در ان زمان هنوز عبارت خاص آن نوع فناوری وجود نداشت اما  منظور همان « فناوری نانو» است».  حتی حالا دانشمندان نمی توانند  دستگاه های نانویی بزرگ به اندازه  های چند متر را بسازند.  اما در  وسیله ای که در  نیومکزیکو سقوط کرد، آن ها وجود دارند!  کورسو به این نتیجه رسید:  بشقاب پرنده رزوئل، دستگاهی است که از آینده  به نزد ما پرواز کرده است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала