مقایسه سرعت بویینگ 747، جنگنده SR-71 و ماهواره افق‌های نو(ویدئو)

© Fotolia / Flik47Крыло самолета в небе
Крыло самолета в небе - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزگاری هواپیماهای مسافربری و جنگنده بالاترین سرعت را در میان اشیاء پرنده در آسمان به خود اختصاص می دانند.

به گزارش اسپوتنیک، در ویدئویی به شدت مورد توجه کاربران روسی شبکه های اجتماعی قرار گرفته است، به مقایسه سرعت 3 جسم پرنده می پردازد. این ویدئو توسط بسیاری از کاربران در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می شود.
در ابتدا می توان مشاهده کرد که بوئینگ 747 با سرعت نسبتا بالا (نزدیک به 900 کیلومتر بر ساعت) می تواند مسافران را در چند ساعت از یک نقطه به نقطه دیگری برساند. سپس با نگاهی به جنگنده پرنده سیاه می توان مشاهده کرد این جسم پرنده به مراتب سرعت بالاتری (حدودا 4300 کیلومتر بر ساعت) از هواپیماهای مسافربری داشته و فواصل را بسیار سریعتر می پیماید. سرانجام در مقایسه این دو هواپیما با فضاپیمای روباتیک ناسا به نام افق های نو می توان شاهد سرعت سرسام آور (حدودا 50 تا 60 هزار کیلومتر بر ساعت) این جسم پرنده بود.

در این ویدئ می توان مشاهده نمود که اگر از پنجره ی هریک از این اجسام پرنده در زمان پرواز به بیرون نگاه کنیم، چه منظره در روبروی ما خواهد بود و هریک چگونه از میان ابرها عبور می کنند.
بادآور می شویم که افق‌های نو "New Horizons" فضاپیمای روباتیک ناسا و بخشی از برنامه‌های فضایی مرزهای نو است که در دهه گذشته به یک سفر تحقیقاتی به فضا پرتاب شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала