گزارش و تحلیل

کشتی ویکتور لئونوف در سواحل آمریکا

© AP Photo / Desmond Boylanکشتی شناسایی « ویکتور لئونوف» نیروی دریایی فدراسیون روسیه
کشتی شناسایی « ویکتور لئونوف»   نیروی دریایی فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشتی های آمریکایی در سواحل روسیه چکار می کنند.

به گزارش « اسپوتنیک» به نقل از  شبکه تلویزیونی « فاکس نیوز»  با استناد به  منابعی در  فرماندهی نیروی دریایی آمریکا، کشتی « شناسایی  نیروی دریایی فدراسیون روسیه  « ویکتور لئونوف» در  سواحل شرقی  آمریکا مشاهده شد.

 مطابق با اطلاعات  نظامیان ، این کشتی در  آبهای بین المللی  تقریبا در 37 کیلومتری  جنوب — شرق  پایگاه زیردریایی های « کینگز —بی» در ایالت جورجیا  قرار دارد.

منابع شبکه تلویزیونی  متذکر شدند که  کشتی روسیه وارد آب های ارضی آمریکا  نشده است که از 22کیلومتر و 200 متری  سواحل آمریکا آغاز می شود.

اواسط ماه فوریه کشتی «ویکتور لئونوف»  در نزدیکی  پایگاه زیردریایی های آمریکایی در ایالت « کنکتیکوت»  مشاهده شد و چند ساعت بعد در  نزدیکی شهر بندری « نورفولک» در  ویرجینیا.

گفته شد که این کشتی پس از توقف در  بندر « هاوانا» برای  تأمین ذخیره آب  و غذا و سوخت  به سواحل شرقی آمریکا بازگشت.

ولادیمیر  کوزین پروفسور  آکادمی  علم نظام روسیه در مصاحبه با « اسپوتنیک» متذکر شد  که کشتی روسی وظیفه عادی در آب های بین المللی را به انجام رساند.

—  آمریکایی ها و  متحدان ناتویی آن کشور همیشه هنگامی که  روسیه وظایف عادی خود در دریاها و اقیانوس ها با استفاده از کشتی های شناسایی  را به انجام می رساند نگران می شوند. کشتی در آبهای بین المللی قرار داشت  که یک وضعیت عادی است.  شایان ذکر است که آمریکایی ها  مدتهاست  فعالیت شناسایی  و اطلاعاتی خود بر علیه روسیه را با استفاده از کشتی های شناسایی  و نیروی هوایی شدت بخشیدند.  از اینرو قبل از آنکه  خود را با حدس زدن در باره کارهای روسیه در آن نواحی عذاب بدهند، بهتر است اول  به خود بنگرند- آنها با استفاده از  وسایل مشابه در سواحل روسیه  چکار می کنند؟»

به عقیده ولادیمیر کوزین، کشتی  روسیه  — واکنش یکسان نسبت به  فعالیت مشابه آمریکا و متحدان آن کشور است.

—  در قاره آمریکا  دو  پایگاه بزرگ دریایی وجود دارد که زیردریایی های اتمی مجهز به موشک های  بالستیکی با  کلاهک هسته ای  در آنجا مستقر هستند.  این پایگاه ها در  سواحل اقیانوس اطلس و آرام مستقرند. کشتی « ویکتور لئونوف» در نزدیکی  پایگاه « کینگز —بی» ظاهر شد و وارد آبهای ارضی آمریکا نشد.  این واکنش عادی  روسیه است — ما باید  از جابجایی  زیردریایی های  اتمی مجهز به  موشک های  دارای کلاهک هسته ای آمریکا باخبر باشیم».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала