بازتاب فعالیت دانشگاه همبرگر مکدونالد (عکس، ویدئو)

© AP Photo / Manish SwarupPeople sit near a McDonalds at a mall in New Delhi, India (File)
People sit near a McDonalds at a mall in New Delhi, India (File) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمتر کسی است که نام شبکه زنجیره ای فست فود مکدونالدز (در ایران شناخته شده:مکدونالد) را نشنیده باشد.

به گزارش اسپوتنیک، دانشگاه مکدونالد به نام همبرگر با هدف آموزش رستوران داری و آشپزی، مدتی است که بار دیگر به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفته است. داوطلبان می توانند در این دانشگاه در رشته همبرگرشناسی مدرک عالیه دریافت کنند. همچنین بسیاری از کاربران به شدت علاقمندند تا بدانند درون این دانشگاه چه می گذرد.

McDonald’s против Трампа - اسپوتنیک ایران
توهین به ترامپ در صفحه توییتر "مک دونالد"
این رستوران جهانی مدتی است که اقدام به تاسیس دانشگاهی به نام همبرگر کرده است تا بتواند تجربیات چندین ساله خود را در آن به اشتراک بگذارد و از این طریق افرادی که استعداد و علاقه زیادی به آشپزی داردند را جذب کند.
خبر های مربوط به این دانشگاه و فارق التحصیلان آن در شبکه های اجتماعی بسیار پرطرفدار شده است چرا که اولین دانشگاهی در جهان است که توسط یک رستوران تاسیس شده است.
جالب است بدانید که مک دونالدز فقط یک رستوران ساده نیست بلکه پایه گذار فست فود در جهان بوده است. به همین خاطر بود که به خاطر نوآوری هایش توانست با سیستم سنتی غذاخوری رقابت کند. بر اساس جهان بینی این سیستم، برای مثال پسرک دوچرخه سواری که با دوستانش برای بازی به بیرون آمده بودند مجبور نبودند 1 ساعت برای خرید یک برگر منتظر بمانند و میتوانند با 1 دلار، یک برگر بخرند و راننده کامیونی که دیرش شده بود نیز میتوانست خیلی سریع با خرید یک برگر و سیب زمینی سرخ کرده در طول مسیر غذایش را بخورد در حالی که در سیستم سنتی تهیه غذا از رستوران و غذا فروشی روندی طولانی داشت. فرد ابتدا باید وارد رستوران می شدید، غذایی را انتخاب میکرد و سپس در صف طولانی منتظر می ماندید تا آشپزها آن غذا را تهیه کنند و به فرد تحویل دهند. این یعنی، افرادی که عجله داشتند نمیتوانستند از رستوران غذا بخرند.
یکی از کاربران نوشته است که مک دونالد رشته همبرگرولوژی را راه اندازی کرده است و دیگر زمان آن رسیده تا رستوران‌های شاندیز هم برای رشته شیشلیکولوژی دانشگاهی تاسیس کنند.

شاید برای بسیاری از افراد سوال باشد که در درون این دانشگاه چه می گذرد؟
در سایت اشتراک ویدیوی یوتیوب کلیپی با عنوان "داخل دانشگاه مکدونالدز" منتشر شده است که گزارشی از این دانشگاه می باشد. این ویدئو که به نظر می رسد از روزهای آغازین فعالیت آن گرفته شده است. در این دانشگاه دانشجویان هم بصورت تئوری و هم بصورت عملی با ساز و کار داخل رستوران های مکدونالدز آشنا می شوند.

اصول اصلی مشتری مداری و ارتباط با مشتری نیز از جمله مسایلی است که در این دانشگاه مطرح می شود. همچنین دانشجویان قادر خواهند بود پس از آشنایی با ساز و کار این رستوران ایده هایی نیز برای بهتر شدن خدمات آن ارائه کنند. آنها همچنین به بررسی میزان زمان لازم برای آماده شدن محصولات رستوران مکدونالدز می پردازند و پژوهش هایی در این زمینه انجام می دهند. در نهایت این تعامل دوطرفه منجر به بهتر شدن و پیشرفت این رستوران پرطرفدار خواهد شد و افرادی که استعداد و علاقه به آشپزی و رستوران داری دارند به صورت علمی به این مسئله می پردازند.

بسیاری از کاربران سایت اشتراک ویدیوی یوتیوب این اقدام رستوران مکدونالدز را تحسین کردند و بسیاری نیز خواهان آن شدند تا در این دانشگاه به تحصیل مشغول شوند.
یکی از کاربران این شبکه معتقد است که چندین را می شناسد که قبلا در رستوران مکدونالدز کار می کردند و از آنجا شروع به پیشرفت کردند. آنها با ادامه دادن راه خود ابتدا مدیر این رستوران ها شدند و اکنون صاحب یک یا دو فروشگاه هستند. البته این اتفاق یک شبه نیفتاد اما با داشتن طرز فکر درست و نگرش صحیح و آموزش لازم می توان به آن دست یافت.
کاربران بسیاری در این رابطه می نویسند که سرانجام آرزوی آنها برآورده شد و آنها می توانند در محل آرزوهایشان درس بخوانند.

گفته می شود که تا كنون بيش از 80 هزار نفر در رشته ى همبرگرلوژى از اين دانشگاه فارغ التحصيل شده اند!
یادآور می شویم که شرکت مک ‌دونالدز در سال ۱۹۴۰ توسط ریچارد و موریس مک ‌دونالد، با مشارکت ری کراک در سن برناردینو، کالیفرنیا بنیان نهاده شد. مکدونالدز بزرگترین رستوران زنجیره‌ای جهان است، که با بیش از ۳۵٬۰۰۰ شعبه در ۱۱۹ کشور، روزانه حدودا به ۶۴ میلیون مشتری سرویس می‌دهد. محصولات اصلی مک ‌دونالدز عبارتنداز: همبرگر، چیزبرگر، مرغ، سیب زمینی سرخ کرده، صبحانه، نوشابه‌ها و بسیاری موارد دیگر که گاهی برحسب ذائقه یا فرهنگ محلی تغییراتی می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала