ادامه بحث و جدل در ایران بر سر وجود مدیران دو تابعیتی در دولت روحانی

© Fotolia / Borna_Mirسفر وزیر امور خارجه کویت به ایران
سفر وزیر امور خارجه کویت به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ادامه جدل قوای قضائیه و مجریه ایران بر سر مدیران «دوتابعیتی» و یک روز پس از سخنان وزیر اطلاعات مبنی بر این که قوه قضائیه «حتی یک» مدیر دوتابعیتی را به این وزارتخانه معرفی نکرده، محمدجعفر منتظری دادستان کل ایران از وجود فهرستی از ۵۲ مدیر خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت رادیو فردا، دادستان کل ایران گفت یک فهرست جدید شامل ۵۲ نفر از مدیران دوتابعیتی، چند روز پیش به وزارت اطلاعات ارسال شده است.
محمدجعفر منتظری، دادستان کل، شامگاه پنج‌شنبه، ۲۶ اسفند، در یک برنامه تلویزیونی همچنین گفت که «دوتابعیتی‌ها می توانند افراد خطرناکی باشند و ما به دولت در این باره هشدار دادیم که مراقب این افراد باشند».
وی خبر داد که یک فهرست از ۵۲ نفر چند روز پیش به وزارت اطلاعات ارسال شده که برخی از این افراد دوتابعیتی‌اند، برخی گرین‌کارت آمریکا (کارت اقامت دائم) و برخی اجازه اقامت دارند.
به گفته آقای منتظری، وزارت اطلاعات درباره فهرست ۱۶ نفره پیشین که از سوی دادستانی کل کشور ارسال شده بود، اعلام کرده که برخی از این مدیران دارای گرین کارت بوده، اما آن را تمدید نکرده‌اند.
وی همچنین گفت که دو نفر از مدیرانی که اجازه اقامت در خارج از کشور را داشتند به تیم مذاکره اتمی ایران مشاوره می دادند.
برخی از نمایندگان مجلس اعلام کرده اند که عبدالرسول دری اصفهانی، عضو تیم مذاکره اتمی، که بازداشت شده و پرونده اش در دادگاه در حال بررسی است، تابعیت دوگانه دارد.
از سوی دیگر مقامات وزارت خارجه ایران گزارش‌ها درباره اتهام «جاسوسی» آقای دری اصفهانی و تابعیت دوگانه او را تکذیب کرده اند.
دادستان کل ایران در این برنامه تلویزیونی همچنین گفت که داشتن گرین کارت به لحاظ قانونی ممنوع نیست، اما «تبعاتی دارد».

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала