گزارش و تحلیل

حمایت کمیسیون اروپا از "جریان شمالی-2" راه خروج طرفین از قفس است

© Sputnik / Sergey Guneevحمایت کمیسیون اروپا از "جریان شمالی-2" راه خروج طرفین از قفس است
حمایت کمیسیون اروپا از جریان شمالی-2 راه خروج طرفین از قفس است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا تصمیم گرفته است که از پروژه ی ساخت خط لوله گاز " جریان شمالی -2" حمایت کند.

منبع اطلاعاتی EurActiv نزدیک به کمیسیون اروپا این خبر را منتشر کرد.
این روزنامه می نویسد: مقامات اتحادیه اروپا می گویند که ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا تصمیم گرفته است با جریان شمالی-2 موافقت کرده و بدیهی است که این پروژه در ماه های آینده آغاز خواهد شد. "
بر اساس اطلاعات ، تصمیم مربوطه ممکن است پس از انتخابات سراسری سپتامبر در آلمان که به شدت حامی پروژه است عملی گردد.
پروژه " جریان شمالی —2" ساخت دو خط لوله گاز با قدرت کلی 55 میلیارد متر مکعب گاز در سال از ساحل روسیه از طریق دریای بالتیک به آلمان را مد نظر دارد. همانطور که معاون " گازپروم" الکساندر مدودف اطلاع داد ، هزینه های جریان شمالی —2 به سطح 8 میلیارد یورو خواهد رسید اما همراه با هزینه ی قرضه آن به 9.9 میلیارد یورو می رسد. برای طراحی ، ساخت و بهره برداری آینده خط لوله گاز " جریان شمالی —2" شرکت Nord Stream 2 AG تاسیس شده است.
برنامه ریزی شده است که جریان شمالی —2 در سال 2019 کار خود را آغاز نماید. برای اجرای پروژه باید تاییده ای از آلمان ، فنلاند و دانمارک دریافت شود. مخالفین اصلی " جریان شمالی-2" لهستان و اوکراین هستند.
الکسی گریواچ، معاون رئیس کل بنیاد ملی امنیت انرژی معتقد است پیشرفت هایی در این پروژه مشاهده می شود.
الکسی گریواچ در مصاحبه ای با رادیو اسپوتنیک گفت: " روند مشخصی وجود دارد. مسئله این است که ممنوعیت ساخت " جریان شمالی —2" از جانب کمیسیون اروپا یا اقداماتی در جهت بلوکه کردن پروژه به نظر اولا با انگیزه های سیاسی و ثانیا بدون پایه و اساس حقوقی بوده است. و کمیسیون اروپا مجبور شد بپذیرد تا خود را موسسه ای غیر قانونی نشان ندهد. و اکنون لحظه ی کاملا مناسبی است برای آنکه از این وضعیت خارج شد."
به عقیده وی ، اکنون ارتباطات انرژی روسیه و اتحادیه اروپا با محوریت مثبت تری شکل می گیرد.
(صدا)
الکسی گریواچ خاطر نشان کرد: " حوادث اخیر نشان میدهند که سیاست تحریم ها و سردی کلی ارتباطات به امنیت انرژی نیز آسیب رسانده است و در کل همزیستی طبیعی اتحادیه اروپا و روسیه که شرکای تجاری نزدیک محسوب می شوند محکوم به همکاریند."
به عقیده ی این کارشناس حمایت کمیسیون اروپا از جریان شمالی-2 به نظر خروج طرفین از تقابل های ادامه دار و طولانیست.
الکسی گریواچ معتقد است: " همه اینها شبیه به خروج از تقابلهای سیاسی ادامه دار همراه با از دست دادن های حداقلی برای طرفین است. برای آنکه اغلب ادعاهای کمیسیون اروپا پایه و اساسی نداشت. این تصمیم متعادل شده ایست که باعث می شود از این قفس بدون طی مراحل قانونی و حقوقی اضافی رد شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала