گزارش و تحلیل

کلاشنیکوف تحت تحریم در دستان نیروهای ویژه آمریکایی

© AP Photo / Brennan Linsleyکلاشنیکوف تحت تحریم در دستان نیروهای ویژه آمریکایی
کلاشنیکوف تحت تحریم در دستان نیروهای ویژه آمریکایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تحریم ها تاثیر ریشه ای روی صادرات تسلیحات روسی نداشتند و صادرات آنها در سال 2017 بیش از 13 میلیارد دلار آمریکا است و هیچ جهش روبه بالا یا رو به پایین مشاهده نمی شود.

سرگی چمزوف، مدیر کل شرکت دولتی " روس تخ" در مصاحبه ای با شبکه ی " راسیا 24" این مطلب را عنوان نمود.
چمزوف ضمن صحبت در خصوص خریداران بالقوه تسلیحات روسیه و فن آوری نظامی خاطر نشان کرد که علاقه به واردات فن آوری نظامی روسیه از جانب ترکیه ، عربستان سعودی و کویت وجود دارد.
در عین حال به گفته ی مدیر کل " روس تخ" آمریکا ازطریق کشور ثالث اسلحه کلاشنیکوف را برای نیروی های مسلح افغانستان می خرد.
چمزوف گفت: " عملا تمامی کشورها می خرند حتی آمریکا یی ها که به طور مستقیم خرید نمی کنند ، اما برای نیروهای مسلحی که در افغانستان هستند با کمال میل این اسلحه را تامین می کنند." به گفته ی وی اسلحه ی اتوماتیک به آنها و از جمله به کشورهای اروپایی و دول سابق توافق ورشو فروخته می شود.
سردبیر مجله " دفاع ملی" و کارشناس نظامی ایگور کاراتچنکو در مصاحبه ای با اسپوتنیک خاطر نشان کرد که آمریکایی ها اسلحه ی اتومات ایژوسک را دوست دارند و می دانند که این اسلحه چقدر با کپی خارجی آن فرق دارد.
ایگور کاراتچنکو می گوید: " آمریکا ضمن ادامه کار برای تقویت ساختار نیروهای افغانستان ، می داند که جایگزینی برای اتومات های کلاشنیکوف در این کشور وجود ندارد. کلاشنیکوف امروز توسط کشورهای زیادی کپی می شود. ضمن اینکه این اقدامی غیر قانونی و دزدی ست. از جمله ، بلغارستان ، چین و برخی کشورهای دیگر کپی های دزدی اتومات های کلاشنیکوف را تولید می کنند. اما کپی ها از لحاظ کیفیت با نمونه های واقعی اسلحه اتومات روسی بسیار تفاوت دارند. بنابراین حتی نیروهای ویژه ی آمریکایی که برنامه های جنگی در افغانستان دارند همیشه ترجیح می دهند از اتومات های واقعی کلاشنیکوف استفاده کنند نه کپی های چینی یا دیگر را.
این کارشناس نظامی ادامه می دهد که آمریکایی ها خودشان اسلحه های خوبی براساس خصوصیات تولید می کنند.
ایگور کاراتچنکو خاطر نشان می کند: " اما در اوضاع افغانستان ، وقتی گرد و خاک و کثیفی و تغییرات دما بسیار شدید است اسلحه ی آمریکایی ام 16 مقاومت نمی کند. برای همین آمریکایی ها امروز ارتش افغانستان را با اتومات های کلاشنیکوف تجهیز می کنند و این یک راز نیست. مسئله ی دیگر این است که در نبود تماس های مستقیم از آنجا که شرکت روسی تحت تحریم است ، خرید از طریق کشور ثالت و به صورت صادرات مجدد به افغانستان فرستاده می شود."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала