گزارش و تحلیل

آمریکا به دنبال آخرین روزنه های امکانات برای معرفی پوتین

© Sputnikآمریکا به دنبال آخرین روزنه های امکانات برای معرفی پوتین
آمریکا به دنبال آخرین روزنه های امکانات برای معرفی پوتین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فیلم شبکه سی ان ان درخصوص ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه هیچ چیز جدیدی نداشته و محوریت احساساتی و هیستریک دارد.

دیمیتری پسکوف ، سخنگوی مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه اطلاع داد که خود پوتین هنوز این فیلم را ندیده است.
پسکوف به خبرنگاران گفت: " ولادیمیر پوتین شخصا نتوانسته است این فیلم را ببیند برای آنکه این فیلم شب پخش شد. ما بخش هایی از آن را در رسانه ها خواندیم به ویژه اینکه همه چیز بر اساس پیش بینی ها بود: این مطلبی دیگر است که با محوریت عصبی و زمینه ی احساسی ساخته شده و بر پایه نظراتی است که هیچ پایه ای ندارند، عقایدی که بیشتر زاده ی تخیلات هستند. "
وی خاطر نشان نمود که نظرات در این فیلم سی ان ان اغلب توسط کسانی شکل می گیرد که موفق شدند به تیراژ وارد شده اند.
سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور افزود: " این فیلمی توهین آمیز است و از این مدل فیلم ها قبلا هم ساخته شده و مطلب و موضوع جدیدی را عنوان نمی کند."
به گفته ی پسکوف ، کرملین سعی کرده است نقطه نظر خود را بیان کند که به میزان مشخصی در این فیلم سی ان ان وجود دارد.
شبکه ی سی ان ان آمریکایی در شب سه شنبه فیلمی در خصوص ولادیمیر پوتین تحت عنوان " قدرتمند ترین انسان در جهان " را نشان داد. نویسنده این فیلم مستند خبرنگار فرید زکریاست.
در این فیلم درباره ی " وحشت پوتین برابر قیام مردمی" و در خصوص اینکه رئیس جمهور در روسیه همه چیز را کنترل می کند شرح می دهند. همچنین یک بار دیگر موضوع مداخله روسیه در انتخابات آمریکا یادآوری شده و الحاق کریمه به روسیه را متذکر می شوند.
ضمنا در این فیلم که تقریبا یک ساعت طول می کشد بخش هایی از مصاحبه دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه گنجانده شده است.
رابرت گیتس وزیر دفاع سابق آمریکا ، دیوید رمنیک سردبیر روزنامه نیویورکر و خبرنگاران ماشا گسن و یولیا ایوف در این فیلم صحبت می کنند.
گریگوری دوبروملوف، رئیس دانشکده تحقیقات کاربردی سیاسی و تحلیل گر سیاسی در مصاحبه ای با رادیو اسپوتنیک ، سوال مهمی را مطرح می کند که خبرنگاران خارجی در زمان برگزاری اجلاس داووس در سال 2000 از هیات روسی پرسیدند اینکه " آقای پوتین کیست؟"
در چنین سطحی این سوال بالاخره جواب گرفت. غرب اکنون سعی می کند از آخرین دریچه های امکاناتی استفاده کند که تا زمان دیدار پوتین با رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ وجود دارد، وقتی که هنوز امکان نشان دادن شخصیت رئیس جمهور روسیه هست. در سطح دیگر این فیلم برای بینندگان داخلی ساخته شده است برای آنکه یک بار دیگر نشان دهند ، تلاش ترامپ برای برقراری گفتگوی سازنده با روسیه ، برقراری گفتگو با فردیست که به نظر می رسد " عادات توتالیته دارد. "
در کل به عقیده وی در جهان رهبر روسیه را مثبت ارزیابی می کنند و بعید است که این فیلم اوضاع را اساساً تغییر دهد.
این تحلیل گر سیاسی معتقد است: در واقع بسیاری در جهان نظر منفی نسبت به آمریکا دارند و آماده اند که از سیاست خارجی ولادیمیر پوتین از نقطه نظر گرایش های ملی حمایت کنند. ساکنین بسیاری از کشورها از دول خود می خواهند که نهایتا منافع کشور خود را در نظر بگیرند. و اینجا شرایط دوگونه پیش می آید. اغلب نظرات به دوبخش تقسیم می شود: نیمی به این موضوع (آنچه که نویسندگان فیلم تایید می کنند) ایمان دارند و نیمی دیگر معتقدند که همه اینها بعلاوه رهبر روسیه کار می کند و بیشتر به پوتین می بالند. و البته ما بهتر است در این شرایط ساکت نشسته و افتخار کنیم.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала