ارائه کارت ملی به جای دفترچه بیمه درمانی

© Sputnikمهرانه
مهرانه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دفترچه بیمه تامین اجتماعی در مراکز ملکی این سازمان از امروز حذف شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرنگار خبرگزاری صداوسیما- بیمه شدگان تامین اجتماعی از این پس در تمام مراکز درمانی و بیمارستانی این سازمان بدون در دست داشتن دفترچه درمانی و تنها با ارائه کارت ملی می توانند خدمات، دریافت کنند.

همچنین دیگر نیازی به داشتن دفترچه برای نسخه نویسی پزشکان نیست چون این خدمات به صورت الکترونیکی به بیماران ارائه می شود و پزشکان نیز نسخه الکترونیکی برای بیماران تجویز می کنند.

برای حذف دفترچه ها در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی زیرساخت های لازم فراهم شده است و به همین منظور همه حدود 42 میلیون بیمه شده سازمان تامین اجتماعی دارای پرونده الکترونیکی هستند.

پروژه حذف دفترچه ها در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی از حدود 2 سال گذشته کلید خورد و برای نخستین بار در یزد و آن هم برای بیماران خاص در آبان 94 آغاز شد.

به همین منظور در سال 95 هم برنامه ریزی برای حذف این دفترچه ها در تمام مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی با تامین زیرساخت ها انجام و امروز جشن آن هم برگزار شد.

از این پس بیمه شدگان و مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی می توانند تنها با استفاده از کد ملی در تمامی مراکز ملکی این سازمان خدمات درمانی دریافت کنند.

در این مراسم که در بیمارستان شهید معیری برگزار شد؛ سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین رییس و اعضا کمیسون بهداشت مجلس حضور داشتند.

حذف دفترچه بیمه اقدام بزرگ تامین اجتماعی

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حذف دفترچه بیمه درمانی در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی به عنوان اقدامی بزرگ و ارزشمند از سوی این سازمان است.

مسعود پزشکیان امروز در مراسم جشن حذف دفترچه در مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی در بیمارستان دکتر شهید معیری با بیان اینکه نبود داده و اطلاعات در کشور یکی از مشکلات بزرگ است افزود: با داشتن داده ها و اطلاعات متمرکز، هر تخلفی را می توان شناسایی کرد و هر کسی که خدمت نگرفته یا گرفته قابل شناسایی است.

پزشکیان تاکید کرد: این سیستم باید نگاهش به گیرنده خدمت باشد و زمان دسترسی به خدمت مشخص باشد.

وی با بیان اینکه اگر داده ها تکمیل شود دیگر جلوی رشوه و زیرمیزی گرفته می شود گفت: بخشی از مشکلات مردم نیز حل خواهد شد؛ چرا که داده و اطلاعات، مسایل را شفاف می کند.

جشن حذف دفترچه در مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی امروز در بیمارستان شهید دکتر معیری برگزار شد.

بیمه شدگان تامین اجتماعی از این پس در تمام مراکز درمانی و بیمارستانی این سازمان، بدون در دست داشتن دفترچه درمانی و فقط با یک کارت ملی می توانند خدمات دریافت کنند.

همچنین دیگر نیازی به داشتن دفترچه برای نسخه نویسی پزشکان نیست چون این خدمات به صورت الکترونیکی به بیماران ارائه می شود و پزشکان نیز نسخه الکترونیکی برای بیماران تجویز می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала