دیدار نماینده ترامپ با مسعود بارزانی

© AFP 2023 / Safin Hamedدیدار نماینده ترامپ با مسعود بارزانی
دیدار نماینده ترامپ با مسعود بارزانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده ویژه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف ضد داعش اعلام کرد که واشنگتن با ماندن نیروهای مسلح غیر عراقی در شهر سنجار موافق نیست.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری ایسنا به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز اطلاع داد: برت مک‌گورک، نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف ضد داعش تأکید کرده است که آمریکا با ماندن نیروهایی غیر از نیروهای مسلح اقلیم کردستان و ارتش عراق در شهرستان سنجار در غرب نینوا مخالف است.
منظور مک‌گورک از این اظهارات مخالفت واشنگتن با حضور نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) در سنجار است.
پیشتر درگیری‌هایی میان نیروهای پ‌ک‌ک و پیشمرگ‌های کرد سوریه که وابسته به اقلیم کردستان هستند در منطقه خانه سور در شهرستان سنجار رخ داده بود.
در زمان اشغال شهر سنجار توسط داعش و اسارت هزاران زن و مرد ایزدی، نیروهای پ.ک.ک به کمک آنها رفتند و در بیرون راندن داعش از سنجار نقشی اساسی بازی کردند.
وزارت پیشمرگ‌ها اعلام کرده بود که نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق در تحرکات خود در داخل این اقلیم آزاد هستند و از هیچ کسی در این باره اجازه نمی‌گیرند.
برت مک‌گورک در سفرش به اربیل با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق نیز دیدار و درباره روند جنگ علیه داعش گفتگو کرد.
مک‌گورک بر حمایت واشنگتن از پیشمرگ‌ها تأکید کرد و گفت: ثبات و امنیتی که اقلیم کردستان دارد مورد توجه و اهتمام ویژه آمریکاست.
از سوی دیگر نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق تأکید کرد که ماندن نیروهای پ‌ک‌ک در سنجار تأثیر منفی بر ثبات این منطقه دارد و این اقلیم نمی‌خواهد درگیری‌هایی میان کردها با پ‌ک‌ک رخ دهد.
وی افزود: ما از پ‌ک‌ک می‌خواهیم حساس بودن اوضاع را درک کند و با این مسئله برخورد منطقی داشته باشد. ما به هیچ وجه سیطره با زور را قبول نداریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала