320 هزار تن کشته در جنگ شش ساله سوریه

© NewsTeam/Timur Abdullaevشمار کشته‌های شش سال جنگ سوریه از مرز 320 هزار تن گذشت
شمار کشته‌های شش سال جنگ سوریه از مرز 320 هزار تن گذشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد بیش از 320 هزار تن در جریان شش سال جنگ و درگیری در سوریه کشته شده‌اند که از این تعداد بیش از 96 هزار تن غیرنظامی بودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، رامی عبدالرحمن،‌ رئیس مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه با اشاره به کشته شدن بیش از 320 هزار تن از جمله بیش از 96 هزار غیرنظامی در جریان شش سال جنگ و درگیری در سوریه گفت: در جریان شش سال درگیری در سوریه مرگ 321 هزار و 358 تن به ثبت رسیده است.
این درحالی است که از حدود دو ماه و نیم قبل آتش‌بس در جبهه‌های اصلی سوریه برقرار شده است.
طبق گزارش این مرکز، در میان غیرنظامیان کشته شده 17 هزار و 400 کودک و حدود 11 هزار زن وجود دارند.
آمار اولیه مرکز در تاریخ 13 دسامبر دست‌کم 312 هزار تن از جمله بیش از 90 هزار غیرنظامی بود.
عبدالرحمان افزود: میانگین کشته‌ها از زمان آغاز اجرای آتش‌بس در تاریخ 30 دسامبر کاهش یافته است. از زمان اجرای آتش‌بس با وجود نقض مکرر آن کشتارها متوقف نشد اما از شدت آن کاسته شده است.
دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مرکز آن در لندن قرار دارد آمار کشته‌ها در میان نیروهای وابسته به دولت دمشق را 114 هزار و 474 تن از جمله 60 هزار و 901 نظامی ارتش سوریه و 1421 نیروی حزب الله اعلام کرد.
این گروه می‌گوید در مقابل حدود 55 هزار نیرو از گروه‌های مخالف و نیروهای کرد موسوم به سوریه دموکرات کشته شده‌اند.
همچنین در این مدت حدود 56 هزار تن از اعضای جبهه فتح الشام (النصره سابق) و داعش و نیز اعضای دیگر گروه‌های افراط‌گرای تروریستی کشته شده‌اند.
آمار قبلی دیده‌بان حقوق بشر سوریه در بردارنده نزدیک به 4000 مجهول الهویه بود اما عبدالرحمن اعلام کرد که با تلاش بسیار گروه این مرکز روشن شد که بیشتر آنها از غیرنظامیان و حدود 300 شبه نظامی بودند.
آمار دیده‌بان حقوق بشر سوریه مرگ میر ناشی از تبعات جنگ و یا کشته شدگان در زندان‌ها و هزاران مورد گمشده را شامل نمی‌شود که به احتمال زیاد دیگر در قید حیات نیستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала