گزارش و تحلیل

اینبار آقای ظریف روی دستمان بلند شد

© REUTERS / Jonathan Ernstنتانیاهو از ترامپ به خاطر حمایتش از اسرائیل سپاسگذاری کرد
نتانیاهو از ترامپ به خاطر حمایتش از اسرائیل سپاسگذاری کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در حال تهیه یک مقاله در رابطه با دروغ پردازی های آقای ناتانیاهو بر علیه ایرانی ها بودم که دیدم دکتر ظریف، وزیر امور خارجه ایران، بخشی از مطالبی را که بنده می خواستم بنویسم را تویت کرده.

کار ما مقداری راحت تر شد.
در ادعایی سراسر کذب آقای نتانیاهو حین ملاقات با پرزیدنت پوتین ادعا کرد ایرانی ها سه بار در تاریخ تلاش کردند یهودیان را نابود کنند و دو هزار و پانصد سال پیش استر یهودیان را از دست ایرانیان نجات داد و یهودیان جشن پوریم را به این دلیل می گیرند.
البته ظاهرا آقای پوتین هم همان جا پاسخ نتانیاهو را داده و به وی گفته ما در عصر نوین زندگی می کنیم باید از بحث چندین قرن پیش خارج شویم.
صحبت های آقای پوتین فوق العاده پر معنا بوده.

ظریف : نتانیاهو ، تورات را هم تحریف می کند - اسپوتنیک ایران
ظریف : نتانیاهو ، تورات را هم تحریف می کند
بزرگترین مشکل منطقه خاور میانه و پشت بند آن جهان امروزه ادعاهای برخی افراد است که با استناد به روایات و در بسیاری موارد خرافات غیر مستند بیش از سه هزار سال پیش، منطقه و جهان را به خاک و خون کشیده اند و سرزمین دیگران را تصرف کرده اند و حتی همان روایت های خود را بنا به منافع خود تحریف می کنند و به دروغ تلاش می کنند دیگران را تحت تاثیر قرار دهند.
بنده در صدد نقد روایت های یهودیان نیستم چون به نظر بنده همه روایات همه ادیان قابل احترام است و این وظیفه محققین رشته ادیان است که در زمینه صحت و سقم این روایات اظهار نظر کنند، اما وقتی برخی به دروغ اقدام به تحریف و جعل این روایات می کنند و سعی می کنند این دروغ ها را به کرسی بنشانند باید به احترام همان یهودیان واکنش نشان داد.
جای تاسف دارد که برخی سیاست مداران نادان در جهان هم یا گول این دروغ ها را می خورند یا اینکه چون بی ریشه هستند واکنش نشان نمی دهند و حتی به خود زحمت اینکه مقداری در تاریخ کنکاش کنند را نمی دهند.
طبق همه روایات یهودیان کوروش کبیر بزرگترین ناجی یهودیان به حساب می آید و حتی در برخی روایات یهودی از وی به عنوان یک پیغمبر یاد شده. ایرانیان به فرماندهی همان کوروش کبیر دو هزار و پانصد سال پیش یهودیان را از اسارت بابلیان نجات دادند و کوروش کبیر آنها را آزاد کرد و اجازه داد در کل سرزمین های مربوط به ایرانیان آزادانه مثل همه دیگر شهروندان ایرانی زندگی کنند، این مساله در همه روایات تاریخی ثبت شده و جای تعجب دارد آقای نتانیاهو چگونه با بی چشم و رویی این مورد را تحریف می کند.
اگر بحث جشن پوریم و داستان استر و مردخای و ماجرای خشایارشا و نخست وزیرش هامان باشد که باید گفت در همان زمان هم طبق همان روایات یهودیان خشایارشا بوده که یهودیان را نجات داده و در حال حاضر هم آرامگاه استر و مردخای در شهر همدان ایران نگهداری می شود. اگر ایرانیان نسبت به یهودیان خصومت داشتند و یا با استر و مردخای مشکل داشتند هنوز مقبره آنها در همدان موجود بود؟ اینکه برخی بعدها خرافات ساختند و برخی دیگر آن را باور کردند که دلیل بر صحت خرافات نمی شود. امری که مسجل است و همه وقایع تاریخی نشان می دهد این است که حتی همان زمان پادشاه ایرانیان بود که به عشق همسرش استر یهودیان را نجات داد. شاید هم درگیری ای میان برخی ایرانیان یهودی و ایرانیان غیر یهودی (آن زمان زرتشتی ها) بوجود آمده باشد اما این به این معنا نیست که ایرانی ها توسط یهودی ها قتل عام شدند. خود همان یهودی ها هم جزو ایرانی ها بودند و هویت دیگری نداشتند و این عملا یک درگیری میان خود ایرانی ها برای نفوذ در سیستم حکومتی بوده مانند ماجراهایی که تا به امروزه در سرتاسر جهان بروز پیدا می کند، بوده. جای تاسف دارد که برخی یهودی ها مانند آقای نتانیاهو هویت را بر اساس دین و مذهب تعریف می کنند نه بر اساس ملیت، امری که همیشه سبب شده بسیاری از یهودیان در تاریخ با ملت های دیگر مشکل پیدا کنند.
ما در ایران یهودی ها را جدا از دیگران نمی دانیم بلکه همانند بقیه ایرانی ها آنها را هموطن می دانیم. مساله ای که همیشه در تاریخ ایران و ایرانیان وجود داشته و در همه جای تاریخ مشهود است که تنها جایی در جهان که یهودی ها در آن با هیچ مشکلی مواجه نشدند ایران بوده و هست.
تهدید ایرانی ، محصول وسواس فکری نتانیاهو ست - اسپوتنیک ایران
"تهدید ایرانی" ، محصول وسواس فکری نتانیاهو ست
آیا آقای نتانیاهو نمی داند که زمان حمله اعراب به ایران بیشترین یهودیان در جهان در ایران زندگی می کردند و همان ها به شمال ایران کوچ کردند و بعد کشوری به نام خزران را تشکیل دادند، همان کشوری که بعد ها ازهم پاشید و اهالی آن در اوروپا پخش شدند و اجداد اکثر یهودیان فعلی که سرزمین فلسطین را اشغال کردند از آنجا است؟
تا برسیم به زمان جنگ جهانی دوم ایرانی ها بودند که درب منازل و خانه های خود را برای یهودیان غیر ایرانی نیز باز کردند و در حالی که خود از قحطی و مشکلات اقتصادی رنج می بردند هرچه داشتند را با یهودیان به اشتراک گذاشتند. آیا آقای نتانیاهو این را نیز فراموش کرده که یهودیان برای فرار از دست نازی های آلمان با هویت جعلی که توسط سفارت ایران در آلمان برایشان صادر می شد از آلمان فرار می کردند و به ایران پناه می بردند؟
اگر بخواهیم به روایت های خود یهودیان استناد کنیم هزاران روایت از طرف خود یهودیان در طول تاریخ وجود دارد که ایرانی ها چه قدر به یهودیان محبت کردند و آنها را در پناه خود نگاه داشتند، آنقدر روایت می توان یافت که ده ها جلد کتاب می توان در مورد آن تهیه کرد.
جای تاسف دارد که این همه محبت ایرانی ها در قبال یهودیان در طول تاریخ اینگونه به کذب توسط آقای نتانیاهو تحریف شود اما خوب اگر وی این کار را نمی کرد تعجب داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала