تاکید وزیرامورخارجه سابق کویت بر اهمیت گفتگوی مشترک و دوجانبه شورای همکاری خلیج فارس با ایران

© Fotolia / Peyman Kaiediوزیراموخارجه سابق کویت بر اهمیت انجام گفتگوهای مشترک و دوجانبه شورای همکاری خلیج فارس با ایران تاکید کرد
وزیراموخارجه سابق کویت بر اهمیت انجام گفتگوهای مشترک و دوجانبه شورای همکاری خلیج فارس با ایران تاکید کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کویت با حمایت از تقویت فضای گفتمان سیاسی میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و جمهوری اسلامی ایران این امر را مهم و قابل توجه دانست و خواهان تداوم فضای گفتمان اعضای شورای همکاری با ایران شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، شیخ محمدالصباح السالم الصباح وزیراموخارجه سابق کویت و از شخصیت های سیاسی با سابقه این کشور تاکید کرد: شورای همکاری خلیج فارس براهمیت انجام گفتگوهای مشترک و دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که مبنای آن براساس احترام به سیادت و تمامیت ارضی و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر باشد.
این مقام کویتی همچنین با ابراز نگرانی نسبت به افزایش تنش و فعالیت تروریست ها درسطح منطقه گفت: باید با تبلیغ و ترویج برای اندیشه معتدل گام های لازم برای سرکوب و نابودی گروه های دهشت آفرین همچون داعش بر داشته شود.
وی افزود: امروزه تنها کشورهای اسلامی از پدیده تندروی و مشکلات آن رنج نمی برند بلکه تمامی کشورهای دنیا با حالت هایی مشابه و نژادپرستانه مواجه هستند.
وزیر امورخارجه پیشین کویت همچنین ضمن انتقاد از شرایط حا کم برجهان و ناتوانی جامعه جهانی در مدیریت بحران ها گفت: امروزه قدرت های بزرگ جهان از مدیریت بحران ها درخاورمیانه ناتوان شده اند و مشکلات بزرگی در کشورهای یمن، سوریه و لیبی مشاهده می شود.
وی همچنین براهمیت پرهیزگروه های عراقی از مسائل طایفه ای تاکید کرد و گفت: عراق برای دستیابی به ثبات و آرامش باید ازمسایل تفرقه انگیز و طایفه ای دوری نماید تا بتواند مشکلات خود را حل کند.
دکترمحمد الصباح همچنین با یادآوری خطر تروریسم گفت: فعالیت گروه های تروریستی امروزه موجب گسسته شدن پیوندها در منطقه شده است و باید با این پدیده مقابله کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала