ساخت پروتز عصبی در ایران برای افراد دارای ضایعه نخاعی در سطح کمر

© Fotolia / BillionPhotos.comپرونده یک دندان پزشک آمریکایی که ممکن بود درمان خواهانش را به ویروس ایدز و هپاتیت مبتلا کند
پرونده یک دندان پزشک آمریکایی که ممکن بود درمان خواهانش را به ویروس ایدز و هپاتیت مبتلا کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طرح کلان ملی سیستم پروتز عصبی پاراواک parawalk با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایران امروز (22 اسفند) در بیمارستان توانبخشی روفیده رونمایی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا- رئیس پژوهشکده مهندسی عصبی ایران گفت: تحقیقات ما در این زمینه از حدود 20 سال پیش در این پژوهشکده آغاز شد و پژوهشگران این مجموعه موفق به طراحی و ساخت پروتز عصبی حرکتی با عنوان پاراواک شدند.

دکتر عباس عرفانیان اظهار کرد: این دستگاه برای افراد دارای ضایعه نخاعی در سطح کمر که هیچ حس حرکتی ندارند، می باشد و این افراد با استفاده از این فناوری پیشرفته می توانند بایستند و قدم بردارند.

رئیس پژوهشکده عصبی ایران تاکید کرد که این دستگاه برای تمامی افراد دارای ضایعه نخاعی طراحی نشده است.

وی افزود: افراد دارای ضایعه نخاعی به مشکلاتی از قبیل پوکی استخوان نارسایی قلبی و عروقی مبتلا می شوند و یکی از روش های مطرح برای برون رفت از ضایعه نخاعی استفاده از فناوری عصبی است که ما موفق شدیم آن را طراحی کنیم.

وی با اشاره به اینکه این سیستم توسط یک شرکت دانش بنیان طراحی و تولید شده است گفت: این شرکت هیچ مشکلی برای تولید انبوه آن ندارد.

عرفانیان با بیان این که در حال حاضر یک نمونه تایید شده این فناوری در کشور آمریکا وجود دارد، به قیمت جهانی این سیستم اشاره کرد و گفت: قیمت جهانی این دستگاه 13 هزار دلار بوده و هزینه های کلینیک و فیزیوتراپی شامل این قیمت نمی باشد.

وی به ویژگی های دستگاه ایرانی اشاره کرد و گفت: عملکرد این سیستم با دستگاه مشابه مورد ارزیابی قرار گرفته که نتیجه مطالعات در مجله معتبر آمریکایی که نشان دهنده برتری دستگاه ایرانی است به چاپ رسیده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала