سال 2016 بدترین سال برای کودکان سوری بود

© AP Photo / Lefteris Pitarakisسال 2016 بدترین سال برای کودکان سوری بود
سال 2016 بدترین سال برای کودکان سوری بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آژانس کودکان سازمان ملل در تازه ترین گزارش خود از جان باختن حداقل ۶۵۲ کودک در سوریه طی سال ۲۰۱۶ میلادی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، آژانس کودکان سازمان ملل "یونیسف" امروز دوشنبه اعلام کرد: 2016 میلادی بدترین سال برای کودکان سوری بوده و در این مدت بیش از 652 کودک جان خود را از دست داده‌اند.
این گزارش افزود: طی سال گذشته حداقل 255 کودک در مدرسه یا در نزدیکی آن کشته شده‌اند و حدود 1.7 میلیون کودک از دسترسی به مدرسه محروم هستند. بیش از 2.3 میلیون کودک سوری نیز در خاورمیانه آواره هستند.
این گزارش 2 روز قبل از ششمین سالگرد آغاز درگیری داخلی در سوریه منتشر شده است. این گزارش نسبت به کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی در سوریه هشدار می دهد. یونیسف نسبت به تبدیل کودکان به کودکان کار، ازدواج زودتر از موعد و استفاده از کودکان به عنوان سرباز هشدار داده است.
ده ها کودک سوری نیز در این مدت بر اثر ابتلا به بیماری‌های قابل پیشگیری جان باخته‌اند. موسسه بین‌المللی "کودکان را نجات دهید" در گزارش اخیر خود اعلام کرده است که کودکان سوری با علائم استرس‌های شدید روحی روبرو هستند که می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی و اختلالات روانی در طول زندگی شود.
یونیسف افزود: استفاده از کودکان به عنوان سرباز در سوریه به شدت رو به افزایش است. طی سال گذشته حداقل 851 کودک توسط گروه های تروریستی در سوریه اجیر شده‌اند که این رقم نسبت به سال 2015 بیش از دو برابر رشد داشته است.
کودکان سوری به شدت در معرض آسیب دیدن از مین‌های کار گذاشته شده و سلاح‌های انفجاری هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала