اخراج دادستانی که با حکم ترامپ مخالفت کرد

© AP Photo / Matt RourkeКандидат в президенты США Дональд Трамп во время телефонного разговора
Кандидат в президенты США Дональд Трамп во время телефонного разговора - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت ترامپ دادستانی را که با حکم استعفای همگانی تمام دادستان های منصوب شده در دولت قبلی واشنگتن مخالفت کرده بود، از کار اخراج کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، پریت بهارارا از دادستان های عالیرتبه آمریکا بعد از آنکه با دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، مبنی بر استعفا مخالفت کرد، از مقام خود عزل شد.

خبر برکناری وی که دادستان کل منطقه «منهتن» شهر «نیویورک» بود، از طریق توئیتر اعلام شد حال آنکه دولت ترامپ علیرغم اصرار به کناره گیری همه دادستان های منصوب شده در زمان «باراک اوباما» رئیس جمهوری قبلی آمریکا، هنوز جانشین مشخصی برای آنها معرفی نکرده است.

گفتنی است ترامپ روز جمعه خواستار استعفای ۴۶ دادستان منصوب شده در دوره اوباما شد که هنوز از مقام خود کناره گیری نکرده اند. در عین حال، برخی از پست های کلیدی وزارتخانه های دفاع و امور خارجه آمریکا همچنان خالی است.

البته درخواست استعفای دادستان های منصوب شده در دوره رئیس جمهور سابق، امری غیر معمول نیست با این حال معمولا تا وقتی که مجلس سنا آمریکا جلسه رای اعتماد دادستان های جانشین را برگزار نکرده است، افراد مستعفی می توانند همچنان به فعالیت خود ادامه دهند.

ناگفته نماند بهارارا پیشتر با ترامپ ملاقات کرده و رضایت وی را برای ابقا در پست دادستانی جلب کرده بود.

همین موضوع نیز موجب تردید یا به عبارتی ناباوری وی در خصوص تبعیت از حکم استعفا شد.این در حالی است که اخراج بهارارا علاوه بر نشان دادن این مسئله که ترامپ تاب تحمل کوچکترین مخالفتی را ندارد، این سوال را مطرح می کند که آیا وی برای پر کردن پست های خالی فکری کرده است؟    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала