کشتار آل سعود در یمن

© AP Photo / Wael QubadyНа месте взрыва автомобиля в йеменском Адене
На месте взрыва автомобиля в йеменском Адене - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حملات شامگاه جمعه بمب‌افکن‌های ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان به بازار شهر خوخه در استان الحدیده در غرب یمن 22 کشته و هشت مجروح بر جای گذاشت،

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، حملات شامگاه جمعه بمب‌افکن‌های ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان به بازار شهر خوخه در استان الحدیده در غرب یمن 22 کشته و هشت مجروح بر جای گذاشت، اما از آنجا که حال مجروحان وخیم گزارش شده، امکان افزایش تعداد کشته‌ها وجود دارد.

یک منبع مطلع به خبرگزاری سبأ گفت، جنگنده‌های سعودی پس از بمباران خوخه بارها در آسمان محل کشتار به پرواز درآمدند و بیم از حملات مکرر، کار امدادرسانی به مجروحان را به تعویق انداخت و همین مساله نیز سبب کشته شدن مجروحان شد.همچنین جنگنده‌های سعودی روز جمعه فرودگاه بین‌المللی تعز، کوه حوزان در بخش ذُباب، یک بار غرب مدرسه‌های العمری و سه بار نیز بخش موزع را هدف قرار دادند.

اوضاع در یمن بسیار پیچیده و بغرنج شده است. عربستان در حملات دو ساله خود به یمن تاکنون مراکز غیرنظامی مانند بیمارستان، مدرسه، سالن مراسم‌ها، منازل مسکونی و مراکز مشابه را بارها بمباران کرده است.

این تجاوز تاکنون نتیجه‌ای جز تخریب 200 مرکز گردشگری و کشتار بیش از 12 هزار یمنی و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر دیگر و همچنین آوارگی میلیون‌ها نفر و ویرانی زیرساخت‌های این کشور نداشته است.

براساس آخرین آمار رسمی، از ابتدای تجاوز رژیم سعودی و به اصطلاح ائتلاف غربی ـ‌ عربی به یمن، 12 هزار و 41 یمنی شهید شده‌اند که 2568 نفر آنها کودک و 1870 نفر نیز زن بوده‌اند.    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала