گزارش و تحلیل

من پدرم

© Fotolia / Chaiyon021من پدرم
من پدرم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در روسیه مدرسه پدران جوان گشایش می یابد.

در روسیه پروژه ای تحت عنوان « من پدرم» طراحی می شود که در چارچوب آن، سایت و شبکه کلوب های ویژه پدران جوان  راه اندازی خواهد شد.  هدف از اجرای این پروژه — معاشرت پدران جوان با یکدیگر است.

 کسنیا شلیامینا  مدیر ستاد مرکزی جبهه ملی روسیه  و رئیس پروژه « یا پاپا — Ya Papa» (من پدرم) که طراح این پروژه است، اعلام کردند که گزینه آزمایشی آن  در اینترنت برای همه قابل دسترسی است.

کسنیا شلیامینا در این خصوص گفت: «  ما این سایت را بدون دریافت هرگونه سرمایه ای راه اندازی کردیم.  مردان زیادی از این ایده خوششان آمد و حالا از آن حمایت می کنند.  هم اکنون در حال بهبود دزاین سایت هستیم  و پس از دو — سه هفته  قصد داریم آن را  راه اندازی کنیم».

هم اکنون در نمونه آزمایشی سایت، چند بخش: «آمادگی برای پدر شدن»، « توصیه های مهم برای پدران جوان»، « تندرستی کودک»، « پدر تاجر» وجود دارد. در این سایت برای پدر جوان توضیح داده می شود که وقتی درد زایمان شروع شد، چه باید  کرد، در دوران بارداری چه نوع رژیم غذایی باید برای همسرش مهیا کند، چه باید کرد وقتی دندان های کودک شروع به رشد می کند و برای بردن  همسر به خانه پس از وضع حمل چه باید کرد.  پدران آینده و یا مردانی که بزودی پدر خواهند شد می توانند در « همایش « یا پاپا» » به  بحث در باره مسائل  روزانه بپردازند و بلوگ شخصی خود تحت عنوان  « یا پاپا (من پدرم)» را در سایت  داشته باشند.

در  ستاد مرکزی جبهه ملی روسیه گفته شد  که این پروژه بصورت « آف لاین» نیز  اجرا خواهد شد: شبکه کلوب « یا پاپا»  راه اندازی خواهد شد که ابتدا در مسکو و سپس در شهرهای دیگر   کار خواهد کرد.

بمرور تکامل  سایت،  یک بخش دیگر به نام « پدر تاجر» نیز  سازماندهی خواهد شد که در آنجا مردان  می توانند کلاس های آموزشی را راه اندازی کنند و  نقش مهم  خانواده در رشد  و پیشرفت تجارت خود را  توضیح بدهند.

 سازندگان این  پروژه قصد دارند  آن را به سطح بین المللی گسترش بدهند. نمایندگان این سازمان چند بار با  هیأت نمایندگی  حزب «آلترناتیو برای آلمان»  در رآس مارکوس فرون مایر  دیدار داشتند  که نسبت به این پروژه ابراز علاقه کرد.  آخرین دیدار آنها در دسامبر سال 2016 میلادی برگزار شد. به عقیده  نمایندگان آلمانی، روسیه — نمونه  سیاست خانوادگی ست  در حالیکه در آلمان در این رابطه مشکلات زیادی وجود دارد. فرون مایر ابراز امیدواری کرد که بتوانند این پروژه را همراه  جبهه ملی روسیه پیاده کنند.  در جبهه ملی روسیه اعلام شد که  با سیاستمداران آلمان در باره  ترجمه این سایت به زبان انگلیسی به توافق رسیدند  تا برای کاربران اروپایی قابل دسترسی باشد.

قرار است پروژه « یا پاپا» در صربستان  در ماه های اوریل — مه  معرفی شود.  در آنجا نمایندگان  جبهه متحده جوانان سالهاست که با  سیاست مداران آلمان، ایتالیا و فرانسه ملاقات می کنند.

مارگاریتا کولوبوا  معاون رئیس انجمن  خانواده های پر اولاد  از این ایده حمایت می کند و معتقد است که این پروژه از آینده خوبی برخوردار است: « هرکاری که برای  پدران انجام شود  باید مورد احترام خاص قرار بگیرد.  در باره مادران زیاد صحبت می شود، اما پدران خانواده فراموش می شوند».

به عقیده وی، اینترنت به آنها کمک می کند « نقاط تماس» بیابند. «  از تجربه خود می دانم که والدینی که در اینترنت با هم معاشرت می کنند  راحت تر مسائل  خود را حل می کنند و از آگاهی بیشتری در باره بچه های خود برخوردارند».

 میخائیل پارِچِنکوف  هنرپیشه  و  پدر پر اولاد  در این خصوص گفت: « این پروژه — یک طرح عالی است.  فقط مادران و مادر بزرگ ها نباید به تربیت بچه ها بپردازند. پدر ها نیز باید در تربیت آنها شرکت کنند.  مردان نمی دانند چگونه باید با  کودکان رفتار کنند. پدران باید در امور خانواده شرکت داشته باشد  و در پرورش کودکان نقش خود را ایفا کند».

یولیا زیمووا عضو کمیسیون  اتاق اجتماعی  در حمایت از  خانواده  و کودک و مادر  با کمی بدبینی نسبت به این طرح برخورد کرد. «  این ابتکار خوبی است، اما فرمات آن  باید تغییر کند.  پدران فقط به دلیل اینکه این سایت برای پدران  تأسیس شده است  در این سایت  « اتراق نخواهند کرد».  برای مثال، شوهر من که آدمی مسئولیت پذیر است  به هیچ سایتی از این نوع سر نخواهد زد، با وجود آنکه او  مستقلانه در اینترنت  به جمع آوری اطلاعات ضروری برای خود عادت کرده است».

زیمووا پیشنهاد می کند فرمات سایت طوری باشد که « برای مردان قابل درک باشد»:  مثلا انواع مختلف ویدئو، تالار گفتگو و « مسنجر». وی به عنوان مثال، از آکونت های اینستاگرام  و کانال های « یو تیوب»  پدران پر اولاد نام  برد که  در بین کاربران محبوب هستند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала