حمید محمدی: مذاکرات با عربستان همچنان ادامه دارد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyآمار مرگ و میر در مراسم حج
آمار مرگ و میر در مراسم حج - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرپرست سازمان حج و زیارت با تشریح آخرین وضعیت مذاکرات حج، گفت: مذاکرات با عربستان همچنان ادامه دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا- پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت روز جمعه در خبری آورد، مذاکرات با وزارت حج عربستان بر سر موضوع های باقیمانده همچنان در جریان است و نتیجه کار به موقع تشریح می‌شود.

حمید محمدی درباره مذاکرات با طرف عربستانی درباره فاجعه منا و علت منتشر نشدن جزئیات این مذاکرات نیز توضیح داد: همان طور که همواره اعلام شده، موضوع شهدای منا از دغدعه های اصلی همه مسئولان و خانواده شهداست.

وی افزود: این موضوع همواره با جدیت پیگیری شده است و به دلیل اهمیت آن، در نامه نخست ارسالی به عربستان، مهمترین مطالبات جمهوری اسلامی ایران مطرح و تصریح و بر موضوع شهدای منا و مسجدالحرام به عنوان یک محور اصلی تاکید شد.

سرپرست سازمان حج و زیارت گفت: بر این اساس، هیات مذاکره کننده، به عنوان امین خانواده شهدای حج، واقعه منا را به عنوان یکی از موضوع های اصلی در مذاکرات با جدیت پیگیری کرده است.

وی افزود: اینکه تاکنون در خبرها به جزئیات آن پرداخته نشده، طبیعی و واضح است؛ چون مذاکرات همچنان ادامه دارد. نتایج آن هنوز کاملا روشن و ملموس نشده است و هنوز در همه موارد به جمع بندی های لازم نرسیده ایم.

محمدی گفت: رسانه ای کردن بی‌موقع مسائل، همیشه به حل مشکل کمک نمی‌کند؛ بنابراین به طور طبیعی و منطقی، اطلاع رسانی در این زمینه به روشن‌تر شدن نتایج مذاکرات و دستیابی به جمع بندی های لازم موکول شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала