سقوط فوتبال ایران در رنکینگ جهانی

© Fotolia / steevy84سقوط فوتبال ایران در رنکینگ جهانی
سقوط فوتبال ایران در رنکینگ جهانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فوتبال ایران در جدیدترین رده بندی منتشر شده از سوی فدراسیون بین المللی این رشته (فیفا) یک پله سقوط کرد و در رده ۳۳ جهان قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، رده بندی جدید فیفا مربوط به ماه مارچ ۲۰۱۷ میلادی است که امروز پنجشنبه منتشر شده است. بر اساس این رده بندی، فوتبال ایران که ماه گذشته در جایگاه ۳۲ جهان قرار داشت، یک پله سقوط کرد و با مجموع ۷۹۴ امتیاز در رده ۳۳ قرار گرفت. البته با وجود این سقوط، فوتبال کشورمان در میان تیم های آسیایی همچنان صاحب جایگاه نخست است.

در رده بندی جدید فیفا و از میان تیم های آسیایی بعد از ایران، کره جنوبی با ۶۹۱ امتیاز صاحب جایگاه چهلم است و ژاپن هم با ۶۳۱ امتیاز در جایگاه پنجاه و یکم ایستاده است. استرالیا و عربستان هم به ترتیب با ۶۲۲ و ۶۱۰ امتیاز در رده های پنجاه و پنجم و پنجاه و هفتم قرار گرفته اند.

فوتبال ایران در حالی در رده بندی فیفا با یک پله سقوط مواجه شده است که تا سه هفته دیگر باید دیدارهای خود در رقابت های انتخابی جام جهانی را پیگیری کند. ملی پوشان کشورمان هفته نخست فروردین ماه سال آینده در قطر به مصاف تیم ملی این کشور می روند سپس به فاصله یک هفته بعد در تهران میزبان چین خواهند بود.

رده بندی ۱۰ تیم نخست فوتبال جهان در رنکینگ ماه مارچ فیفا به شرح زیر است:

۱- آرژانتین (۱۶۴۴ امتیاز)
۲- برزیل (۱۵۳۴ امتیاز)
۳- آلمان (۱۴۴۳ امتیاز)
۴- شیلی (۱۳۸۹ امتیاز)
۵- بلژیک (۱۳۷۹ امتیاز)
۶- فرانسه (۱۳۱۸ امتیاز)
۷- کلمبیا (۱۳۱۲ امتیاز)
۸- پرتغال (۱۲۴۰ امتیاز)
۹- اروگوئه (۱۲۰۰ امتیاز)
۱۰- اسپانیا (۱۱۶۲ امتیاز)

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала