ترامپ: رسانه‌ها اقدامات مثبت دولت من را پوشش نمی دهند

© REUTERS / Carlos Barriaترامپ: رسانه‌ها اقدامات مثبت دولت من را پوشش نمی دهند
ترامپ: رسانه‌ها اقدامات مثبت دولت من را پوشش نمی دهند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ‏آمریکا مدعی است رسانه‌ها موفقیت دولت وی در کاهش 12 میلیارد دلاری بدهی‌های عمومی این کشور، را پوشش نمی‌دهند.

ه گزارش گروه ‏اسپوتنیک، «دونالد ‏ترامپ»، رئیس‌جمهور ‏آمریکا، مدعی است از زمان راهیابی وی به کاخ سفید از بدهی‌های ‏عمومی دولت این کشور، ‏حدود 12 میلیارد دلار ‏کاسته شده است؛ اما رسانه‌ها آن را پوشش نمی‌دهند.
‏ترامپ از زمان به قدرت رسیدن در ‏آمریکا ‏رسانه‌های ‏ارتباط جمعی ‏کشورش را متهم کرده ‏است درباره اقدامات ‏مثبت اقتصادی وی به درستی ‏اطلاع رسانی نمی‌کنند. ‏یک نمونه از اقدامات ‏در این مدت کاهش بدهی‌های عمومی کشور بوده ‏است که از 20 ژانویه ‏تاکنون از میزان آن ‏حدود 12 میلیارد دلار ‏کاسته شده، اما این خبر ‏پوشش داده نشده است.‏
ترامپ افزود در یک ماه ‏نخست ریاست‌جمهوری ‏«باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، ‏میزان بدهی های عمومی ‏این کشور حدود 200 ‏میلیارد دلار افزایش یافته بود.‏
ترامپ افرود: «در ‏همین مدت که از دوران ‏ریاست جمهوری من می ‏گذرد ارزش ‏شاخص سهام "داو ‏جونز" نیز به طور قابل ‏توجهی افزایش یافته ‏است و این نشان می دهد ‏که چشم‌انداز روشنی از ‏نظر اقتصادی و مالی ‏پیش روی کشور قرار ‏دارد. اما مطبوعات و ‏رسانه های ‏ارتباط جمعی ‏در این باره نیز سکوت ‏اختیار کرده اند.»
ترامپ بهار سال ‏‏2016 درگفتگویی با ‏شبکه تلویزیونی «ان‌‏بی‌سی» وعده داده بود ادر صورت پیروزی در ‏انتخابات ریاست‌جمهوری ‏آمریکا، بر ‏عکس روسای جمهور قبلی ‏ کاری نخواهد ‏کرد که بدهی های عمومی ‏کشور افزایش یابد.‏ ترامپ در آن زمان به ‏خبرنگاران گفته بود:«ما ‏تنها در صورتی از ‏بازار مالی برای تامین ‏نیازهای مالی کشور ‏استقراض خواهیم کرد که ‏رشد اقتصادی کشور خیلی ‏کند شده باشد..»
این در حالی است که کارشناسان مسائل ‏اقتصادی و مالی می ‏گویند هنوز زود است که ‏درباره عملکرد اقتصادی ‏دولت ترامپ اظهار نظر ‏کرد؛ زیرا دولت کنونی ‏هنوز بر اساس بودجه‌ای ‏که دولت پیشین تدوین ‏کرده است کار می‌کند. از این گذشته، عملکرد ‏اقتصادی روسای جمهور ‏یک کشور را با یک ماه ‏نمی‌سنجند. هنگامی که ‏اوباما زمام امور ‏آمریکا را به دست گرفت ‏کشور در بحبوحه یکی از ‏بدترین بحران های ‏اقتصادی و مالی خود از ‏زمان رکود بزرگ ‏اقتصادی بود که ‏سال 1929 آغاز شد و تا ‏سال 1940 ادامه داشت.‏ اما هنگامی که ترامپ ‏زمام امور آمریکا را ‏به دست گرفت آمریکا از ‏نظر اقتصادی و مالی در وضعی باثبات قرارداشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала