احتمال وقوع یک زلزله ویران کننده در لوس آنجلس

© Flickr / Marieلوس آنجلس
لوس آنجلس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
براساس تجزیه و تحلیل کارشناسان که در نشریه JGR: Solid Earth منتشر شد،از وقوع یک زلزله قدرتمند در آینده نزدیک در اطراف لوس آنجلس و سان دیگو خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک در مورد گسل های موجود در اعماق آبها در نزدیکی این شهر ها از قبل تایید شده بود، اما خطرات این گسل ها به گفته دانشمندان جدی گرفته نشده بود.
تحقیقات دانشمندان در مورد این گسل ها نشان می دهد که دو خط از این گسل ها داری طولی در حدود 100 کیلومتر می باشند. آنها از چهار بخش تشکیل شده اند که بسیار به یکدیگر نزدیک می باشند.
این بدان معنا است که پاره شدن هر یک از این بخش ها می تواند موجب زمین لرزه ای با قدرت 4/7 ریشتر بر روی خشکی شوند. به گفته پژوهشگران وقوع این زمین لرزه می تواند تهدیدی برای زندگی مردم و همچنین موجب تخریب قابل توجهی شود. در همین حال کارشناسان نگران بوجود آمدن یک فاجعه عظیم از جمله در مناطق پر جمعیت می باشند.
محققان براین باورند که 30 تا 40 درصد احتمال وقوع یک زمین لرزه قدرتمند در منطقه کالیفرنیا وجود دارد. با این حال حتی اگر قدرت این زمین لرزه 5 یا حتی 6 باشد اثرات قابل توجهی بر زندگی ساکنین لوس آنجلس و سن دیگو خواهد داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала