واردات پوشاک دست دوم خارجی به ایران و عدم نظارت گمرک

© Sputnik / Anatoliy GaraninОтдел "Меха" в магазине ЦУМ в Москве
Отдел Меха в магазине ЦУМ в Москве - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس انجمن صنعت پوشاک از واردات کیلویی پوشاک دست دوم خارجی و بی خبری گمرک ایران از این موضوع خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر- سومبات هاکوپیان در همایش صنعت پوشاک با اشاره به اینکه این پوشاک وارداتی دست دوم هستند افزود: بر اساس دستورالعمل صادر شده از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت، واردات پوشاک خارجی با شرط تولید 20 درصد از این کالا در کشور امکان پذیر است که با وجود گذشت 4 ماه از صدور این دستورالعمل هنوز

هیچ کاری نشده است.

وی با اشاره به اینکه واردات پوشاک باید از مبدأ اصلی انجام شود، گفت: واردات پوشاک هم اکنون آنچنان سازمان یافته است که حتی رئیس گمرک کشور در جریان واردات کیلویی پوشاک نیست.

رئیس انجمن صنعت پوشاک با اشاره به واردات افسار گسیخته پوشاک به ایران ادامه داد: ما نیروی مولد هستیم و کشور را خواهیم ساخت و اجازه خروج ارز از کشور و زمینه اشتغال جوانان ایرانی را به خارجی ها نخواهیم داد.

هاکوپیان با اشاره به بی توجهی دولت ها به صنعت پوشاک کشورمان افزود: کارخانه هایی در ایران فعال هستند که در ترکیه کمتر موجود است.

وی با مخالفت شدید با تعطیلی کارخانه ها گفت: این کارخانه ها و نیروی انسانی فعال در آن فرزندان ما هستند و ما آنها را رها نخواهیم کرد.

رئیس انجمن صنعت پوشاک با درخواست از مسئولان برای جلوگیری از بسته شدن کارخانه ها افزود: هر شغلی که از بین می رود یک خانواده به فقر مطلق می رسد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала