سرلشکر باقری: از حضور بیگانگان در اطراف مرزهای خاکی و آبی کشور بیم نداریم

© REUTERS / Osman Orsalاردن به دنبال انفجار در گذرگاه طربیل مرز خود با عراق را بست
اردن به دنبال انفجار در گذرگاه طربیل مرز خود با عراق را بست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس ستاد کل نیروهای مسلح،گفت: مرزهای کشورمان از جمله خلیج فارس و تنگنه هرمز در بهترین شرایط امنیتی قرار دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا- سرلشگر محمد باقری روز پنجشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از 20 جلد کتاب شناسنامه یادمان های مناطق عملیاتی دفاع مقدس و نرم افزار جامع راهیان نور در جمع خبرنگاران افزود: هیچ نگرانی از حضور بیگانگان در اطراف مرزهای خاکی و آبی کشور نداریم و بدون هیچ مشکل امنیتی و مرزی با کشورهای همجوار در بهترین شرایط روابط با آنها قرار داریم.

وی بیان کرد: تعدادی از شناورهای کشورهای بیگانه در خلیج فارس و دریای عمان حضور دارند اما همه آنها می دانند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از مرزها و منافع کشور، کاملا آماده هستند.

سرلشگر باقری ادامه داد: آنها همه موازین حقوق بین الملل را رعایت می کنند و مراقبت دارند که وارد حیطه جمهوری اسلامی ایران نشوند و ما نیز هیچ گونه نگرانی از امنیت در مناطق مرزی اعم از زمینی، هوایی و دریایی نداریم.

رزمایش های نیروهای مسلح براساس برنامه ریزی مصوب انجام می شود

رییس ستاد کل نیروهای مسلح، با اشاره به این که رزمایش های نیروهای مسلح براساس برنامه ریزی مصوب انجام می شود گفت: ملت شریف ایران می دانند که رزمایش ها در انتهای فرایند آموزش و تمرین برای هماهنگی بخش های مختلف نیروهای مسلح انجام می شود.

سرلشگر باقری اظهارکرد: به طور مرتب و براساس زمانبندی مصوب رزمایش ها انجام خواهد شد و این موضوع هیچ ارتباطی با تهدید دیگران و یا با مسائل سیاسی خاص آن روز ندارد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: رزمایش ها براساس یک زمانبندی مشخص انجام می شود و در این فرایند انواع رزمایش ها صورت می گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала