گزارش و تحلیل

حفظ سنن آموزش فضانوردان

© Sputnik / Vladimir Akimovوالنتینا ترشکووا، اولین زن فضانورد جهان
والنتینا ترشکووا، اولین زن فضانورد جهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترشکووا به حفظ سنن مرکز آموزش فضانوردان کمک کرد.

 یوری لونچاکوف،  رئیس مرکز  آموزش فضانوردان روسیه در مصاحبه با « ریا نووستی» گفت: « والنتینا ترشکووا، اولین زن فضانورد جهان در شهرک « زویوزدنی»  یک شخصیت محترم  و محبوب است. وی  به سنن مرکز آموزش فضانوردان وفادار است و  روزانه   در مقام  معاون رئیس  کمیته دومای کشوری روسیه به  اجرای برنامه های فضایی فدراسیون روسیه مساعدت می کند».

اولین زن فضانورد جهان که به تنهایی به فضا پرواز کرد  و اولین زن با درجه ژنرال در فدراسیون روسیه  در روز 6 ماه مارس سال 2017 میلادی، 80- مین سالروز خود را جشن گرفت.

رئیس مرکز آموزش فضانوردان روسیه در این خصوص گفت: «  ما احترام زیادی برایش قائلیم و  او را دوست داریم. والنتینا ولادیمیرونا  طی سال های طولانی از  مرکز آموزش فضانوردان حمایت کرده است.  همیشه در روز 12 آوریل به نزد ما می آید و  اغلب روز 9 ماه مارس  در سالروز یوری گاگارین به شهر گاگارین می رود. بعلاوه، در روز 27 مارس از محل  کشته شدن سریوگین و گاگارین دیدن می کند.  وی شخصی منحصربفرد و وفادار به سنن  فضانوردی  روسیه است.  والنتینا ولادیمیرونا  در سمت معاون رئیس  کمیته دومای کشوری کمک زیادی به این عرصه کرده است  و ما همیشه در صورت نیاز به وی مراجعه می کنیم».

به گفته وی، تجربه زیاد ترشکووا  و درک عمیق وی در خصوص مسائلی که پروازهای سرنشین دار فضایی با آن ها روبرو می شوند  در حل و فصل  مسائل  روزانه شهرک « زویوزدنی»  کمک بزرگی است. به عنوان مثال، « در  گزینه اول  قانون  شرکت « روس کسموس» فرمولبندی بعضی از مفاد قانون  مربوط به مرکز آموزش فضانوردان چندان  قابل فهم نبود.  می توان گفت به برکت زحمات کارگروه  به ریاست  والنتینا ترشکووا در دومای کشوری  و  تحت حمایت  آلکسی آرخیپوویچ لئونوف، در قانون  شرکت « روس کسموس» ،  توضیحات مشخص  و دقیق  کار مرکز  آموزش فضانوردان قید شد».

به گفته یوری لونچاکوف، ترشکووا نسبت به  مسائل شهر زاد و بومی خود-   یاروسلاول —  نیز بی تفاوت باقی نمی ماند. « اغلب به آنجا سفر می کند و از خانه کودکان دیدن می کند.  برای بچه ها از فضا و فضانوردی تعریف می کند و هدایایی برای آنها می برد.  تمام ساعات کارش  پر است و هر روز برای  مردم زندگی می کند و به حل مشکلات آنها می پردازد».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала