فراهم کردن شرایط سکونت انسان در مریخ

© NASA . JPL-Caltech/MSSS فراهم کردن شرایط سکونت انسان در مریخ
فراهم کردن شرایط سکونت انسان در مریخ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک دانشمند ناسا روشی را پیشنهاد کرده است که با استفاده از آن می‌توان مریخ را در آینده برای انسان قابل سکونت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، "جیمز گرین" دانشمند سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) معتقد است با قرار دادن یک سپر مغناطیسی ساخته‌شده به دست انسان در اطراف سیاره مریخ، دیگر شرایط سکونت در این سیاره همانند قبل دشوار نخواهد بود و درواقع سکونت انسان در این سیاره آسان‌تر خواهد شد.
وی در سخنرانی خود در ساختمان مرکزی ناسا در واشنگتن اعلام کرد: نصب یک سپر مغناطیسی در اطراف مریخ می‌تواند اتمسر آن را بازگرداند و در نتیجه این سیاره را برای انسان قابل‌سکونت کند.
وی افزود: این سپر مغناطیسی باید به شکل یک دوقطبی میان خورشید و مریخ قرار بگیرد و درواقع به این طریق می توان از اشعه‌ها و توفان‌های خورشیدی مرگبار جلوگیری کرد. این وضعیت بیشتر فرآیندهای فرسایش بادهای خورشیدی را از بین می برد و می تواند به مرور زمان اتمسفر را به مریخ بازگرداند. شاید به این شیوه بتوان یک هفتم آبی که روی سیاره مریخ وجود داشت را بازگرداند.
دانشمندان معتقدند زمانی بخش اعظمی از سطح مریخ پوشیده از آب بوده است اما از بین رفتن 90 درصد اتمسفر آن طی میلیاردها سال گذشته باعث تبخیر آب و بیابانی شدن این سیاره شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала