نفوذ و محبوبیت ربات های پیشخدمت در رستوران های جهان (عکس)

© AFP 2023 / Prakash Singh برگزاری ششمین مسابقات بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی در ایران
برگزاری ششمین مسابقات بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی  در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا ربات های پیش خدمت خواهند توانست جای انسان را بگیرند؟

به گزارش اسپوتنیک، با نگاهی به تصاویر مردم سلفی گیر در فضای مجازی، می توان مشاهده کرد که روز به روز بر شمار عکس های سلفی با ربات های پیش خدمت بیشتر می شود. بدین ترتیب می توان نتیجه گرفت که روز به روز بر نفوذ ربات ها در زندگی انسان ها افزوده می شود.

نفوذ ربات ها در رستوران ها تنها به پیش خدمت تمام نشده و اکنون بسیاری از وظایف کارکنان رستوران ها و هتل ها را می توان بر دوش ربات ها قرار داد. گفته می شود نخستین ربات های پیش خدمت در کشور ژاپن مورد استفاد قرار گرفتند و این موضوع تا حدی محبوبیت یافت که کشورهای زیادی برای استفاده از ربات ها به عنوان پیش خدمت، ابراز علاقه و آمادگی کردند. ولی بر اساس تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی، اکثر ربات های پیش خدمت ساخت کشور چین هستند.

چندی پیش یکی از رستوران های شهر هاربین واقع در استان "هیلونگ‌جیانگ" چین، اقدام به خدمت گیری 12 ربات به عنوان پیش خدمت و سرگرم کننده میهمانان نمود. 2 ربات با نام های اندروید دم در قرار داده شدند تا به میهمانان خوش آند گویی کنند. ما بقی آنها در سالن بر روی خطوط ویژه حرکت می کنند.

با این که ربات های پیش خدمت چیز نسبتا جدیدی در عصر حاضر به شمار می آیند و طرفداران بسیاری دارند ولی استفاده از آنها به عنوان پیش خدمت کامل امکان پذیر نیست و آنها می توانند تنها بخشی از وظایف انسان ها را همانند انسان ها عمل کنند.
برای مثال، یکی رستوران چینی که از ربات های پیش خدمت استفاده می کرد، مجبور شد وظایف ربات ها را کمتر کرده و بار دیگر از انسان به عنوان پیش خدمت استفاده کند.
کاربرانی که در این رستوران ها حضور داشته اند در صفحه های خود در شبکه های اجتماعی می نویسند که ربات ها نمی توانند سوپ را به درستی سرو و یا حمل کنند. کاربر دیگری می نوید که در زمانی که آنها در رستوران قرار داشتند، چند بار خراب شدند و یکبار هم شارژ یکی از آنها وسط حرکت تمام شد.

کاربران بسیاری عقیده دارند که بودن ربات در رستوران جذاب است ولی به نظر نمی رسد که ربات ها بتوانند احساسی که پیش خدمت زیبا و مهربان در مشتری ایجاد می کنند را منتقل نمایند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала