رسانه های آمریکا: توییتر در دوره احمدی نژاد مسدود شد حالا خودش عضو آن شده! (ویدئو)

© AP Photo / Richard Drewرسانه های آمریکا: توییتر در دوره احمدی نژاد مسدود شد حالا خودش عضو آن شده! (ویدئو)
رسانه های آمریکا: توییتر در دوره احمدی نژاد مسدود شد حالا خودش عضو آن شده! (ویدئو) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیوزویک با طعنه نوشته است: فیلترینگ توییتر در ایران از میراث دوران هشت ساله ریاست جمهوری احمدی نژاد است اما حالا بالاخره خود او نیز به رغم فیلتر بودن توییتر در ایران، به این شبکه اجتماعی پرمخاطب پیوسته است.

 

چند رسانه آمریکایی با انتشار گزارش هایی، پیوستن محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق ایران به توییتر را مورد توجه قرار داده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصر ایران، وب سایت های روزنامه واشنگتن پست و مجله نیوزویک آمریکا با انتخاب تیترهای مشابهی درباره پیوستن احمدی نژاد به توییتر نوشته اند، در حالی که احمدی نژاد این شبکه اجتماعی پرمخاطب و جهانی را در زمان ریاست جمهوری اش فیلتر کرده بود، حال خود او عضو توئیتر شده است.

واشنگتن پست در گزارشی در این باره نوشت:" او در دوره ای که توییتر در ایران فیلتر شد رییس جمهور بود اما حالا او خود به این شبکه (توییتر) پیوسته و با گذاشتن یک پیام ویدئویی به زبان انگلیسی بر روی توییتر پست هایی با مضامین رحمت و عشق نوشته است.

بر اساس این گزارش احمدی نژاد سیاستمداری است که به داشتن دیدگاه های تندروانه محافظه کار معروف است و در دوران ریاست جمهوری خود به شدت اینترنت را محدود کرده و پس از ناآرامی های متعاقب انتخابات ریاست جمهوری 2009 (1388) شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک و توییتر در دوره او فیلتر شدند.

به نوشته واشنگتن پست با وجودی که توییتر در ایران فیلتر است اما بخش بزرگی از مقامات ارشد ایرانی حساب توییتری دارند.


نیوزویک نیز با انتخاب تیتری مشابه واشنگتن پست، در گزارشی به قلم "جک مور" از پیوستن احمدی نژاد به شبکه توییتر خبر داده و نوشته است: او در دوره فیلتر شدن توییتر ایران را رهبری می کرد و حالا خود توییت می کند.

بر اساس این گزارش فیلترینگ توییتر در ایران از میراث دوران هشت ساله ریاست جمهوری احمدی نژاد است اما حالا بالاخره خود او نیز به رغم فیلتر بودن توییتر در ایران، به این شبکه اجتماعی پرمخاطب پیوسته است.

با این حال به نوشته نیوزویک وقتی در سال 2009 از احمدی نژاد درباره فیلترینگ توییتر و فیسبوک و دیگر شبکه های اجتماعی در ایران سوال شد او گفت که مدافع آزادی بیان است و وعده رسیدگی به موضوع را داد اما دولت او در 4 سال بعد هیچ گاه به مساله فیلترینگ توییتر و فیسبوک رسیدگی نکرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала