تحقیقات برای کشف راز گورهای دسته جمعی کودکان در ایرلند گسترش می یابد

© Fotolia / Arunas Gabalisاحتمال ممنوعیت عروسک های باربی در روسیه به خاطر تاثیرشان بر روان کودکان
احتمال ممنوعیت عروسک های باربی در روسیه به خاطر تاثیرشان بر روان کودکان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پی کشف بقایای اسکلت نزدیک به ۸۰۰ کودک در زیرزمین اقامتگاهی متعلق به کلیسا، دولت ایرلند دامنه تحقیقات در این رابطه را گسترش داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم- دولت ایرلند اعلام کرد که دامنه تحقیقات را به تمام صومعه‌ها و اقامتگاه‌های مادران مجرد و یتیم خانه‌های متعلق به کلیسا طی دهه‌های گذشته گسترش خواهد داد.

بر اساس گزارش bbcworld، این تصمیم در پی کشف بقایای اسکلت نزدیک به 800 کودک در زیرزمین اقامتگاهی متعلق به کلیسا اتخاذ شده است.

این گور دسته‌جمعی در زیرزمین یتیم خانه و اقامتگاهی در شهر تیوم کشف شده و طبق اعلام دولت ایرلند، این کودکان در بیش از 20 اتاقک و محفظه در زیرزمین ساختمانی دفن شده‌اند که تا دهه 60 میلادی محل اقامت راهبان و مادران مجرد و کودکان یتیم بوده و به کلیسا تعلق داشته است.

به گفته کمیسیون تحقیقات، این بررسی‌ها درباره حداقل 17 اقامتگاه دیگر که در همان زمان به کلیسای کاتولیک تعلق داشته است، صورت خواهد گرفت.

این تحقیقات از سال 2014 و پس از آن آغاز شد که یک تاریخ شناس محلی از احتمال دفن تعداد زیادی کودک گمنام در این محل خبر داد.

به گفته «کاترین کورلس» که یک تاریخ‌شناس است، 796 کودک در فاصله سال‌های 1925 تا 1961 مفقود شده‌اند در حالی‌که تنها برای دو کودک گواهی فوت صادر شده و 794 کودک دیگر بدون هیچ نشانی ناپدید شده‌اند.

در پی این تحقیقات، عکسبرداری و حفاری در محوطه این اقامتگاه از نوامبر سال 2016 آغاز شده و اکنون منجر به کشف بخش زیرزمینی این اقامتگاه متعلق به کلیسا شده است که اسکلت‌های این کودکان در آنجا قرار داده شده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала