ساکنان رقه به دستور داعش ، لباس های افغانی می پوشند

© AP Photo / Raqqa Media Center of the Islamic State groupساکنان رقه به دستور داعش ، لباس های افغانی می پوشند
ساکنان رقه به دستور داعش ، لباس های افغانی می پوشند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ساکنان رقه اعلام کردند که گروه تروریستی داعش ، تاکتیک جدیدی به کار گرفته تا از هدف قرار گرفتن نیروها و رهبران در این شهر جلوگیری نماید.

به گزارش اسپوتنیک ،خبرگزاری ایسنا به نقل از الوطن العربی نوشت: ساکنان رقه سوریه خبر دادند، این گروه تروریستی ساکنان شهر رقه را وادار می‌کند تا همان لباس‌هایی را به تن کنند که اعضای داعش می‌پوشند.
به گفته ساکنان رقه، هدف داعش از این اقدام تسهیل در تحرکات افراد مسلح در این منطقه و جلوگیری از حملات به آنها و هدف قرار گرفتن آنها با حملات پهپادی است.
در همین حال، سایت "صدی البلد" گزارش داد که داعش، مردان شهر رقه را وادار کرده است تا لباس‌های افغانستانی به تن کنند و هرکسی را که این کار را انجام ندهد، به ۲۰ ضربه شلاق و حبس تهدید کرده است.
منابع همچنین گفته‌اند که داعش به ساکنان شهر طبقه در رقه اجازه خروج بدون کسب موافقت داعش و تعیین مقصد و اعلام علت خروج و زمان بازگشت را نمی‌دهد.
داعش در روزهای اخیر به منظور مقدمه چینی برای نبرد رقه، دست به آمادگی‌هایی زده است و از مردم اموالی را می‌گیرد و خاکریزهایی را ایجاد کرده است.
این تصمیمات داعش همزمان با این امر صورت می‌گیرد که نیروهای سوریه دموکرات مناطق بیشتری را در نزدیکی رقه با پشتیبانی ائتلاف تحت امر آمریکا تحت کنترل خود درمی‌آورند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала