کمپین چهارشنبه سوری امن در ایران

© Photo / Soheil Ghanbarzadehآتش نشان در محل حادثه
آتش نشان در محل حادثه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
«چهارشنبه‌سوری ایمن» کمپینی است که چند روز پس از حادثه پلاسکو و به احترام شهادت تعدادی از آتش‌نشان‌های ایران راه‌اندازی شد و حالا تنها دو هفته باقی مانده‌ که نشان داده شود هنوز آن غم فراموش‌ نشده است.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از ایسنا- در این میان به اعتقاد بسیاری از اهالی رسانه، نقش مطبوعات، صداوسیما، خبرگزاری‌ها و به طور کلی رسانه‌ها در حمایت از این کمپین مردمی و لزوم همدلی و همراهی رسانه‌ها با جامعه بسیار حائز اهمیت است.

محمد بلوری، روزنامه‌نگار باسابقه که به پدر حادثه‌نویسی ایران مشهور است،‌ درباره تأثیر مطبوعات بر اجرای تصمیمات مردمی همچون کمپین «چهارشنبه‌سوری ایمن» اظهار کرد: ما بارها در روزنامه‌ها توانستیم با مردم ارتباطی صمیمانه برقرار کنیم و اعتماد آن‌ها را برای اجرای تصمیمات مردمی جلب کنیم؛ تجربه نشان داده است که مردم در مسائل اجتماعی که پای عواطف انسانی در میان است، بلافاصله جواب می‌دهند و هماهنگ می‌شوند.

این روزنامه‌نگار باسابقه با تأکید بر لزوم اعتماد مخاطبان به رسانه‌ها بیان کرد: در صورتی که رسانه‌ها به مردم احترام بگذارند و به نظرات آن‌ها توجه کنند، مردم نیز احساس می‌کنند که میان آن‌ها و رسانه‌شان همدلی وجود دارد و در نتیجه اعتماد می‌کنند.

بلوری با اشاره به کمپین «چهارشنبه‌سوری ایمن» خاطرنشان کرد: متأسفانه هر ساله ما در مراسم‌ چهارشنبه‌سوری با مشکلات و آسیب‌های زیادی روبه‌رو هستیم؛ به همین خاطر هم اگر امسال واقعا از طریق این کمپین، یک همدلی و پیوند درستی میان مردم و رسانه‌ها ایجاد شود، نتیجه خوبی حاصل خواهد شد.

بلوری با تأکید بر لزوم دوجانبه بودن اعتماد و ارتباط میان رسانه‌ها و مردم یادآور شد: اگر رابطه میان رسانه‌ها و مردم دوجانبه و بر پایه اعتماد باشد، صد درصد موضوعاتی همچون کمپین «چهارشنبه‌سوری ایمن» نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت.

او همچنین درباره نقش صداوسیما به عنوان رسانه ملی در فرهنگ‌سازی برای حضور مردم در مراسم‌ چهارشنبه‌سوری خاطرنشان کرد: اینکه صداوسیما همیشه تنها چند روز مانده به چهارشنبه‌سوری برنامه‌هایی را تولید و پخش می‌کند، فایده‌ای ندارد؛ بلکه باید در طول سال این فرهنگ‌سازی انجام شود و در این مسیر از حضور مردم نیز بهره گرفته شود.

بلوری در پایان سخنانش تأکید کرد: اگر واقعاً رسانه‌ها با مردم صادق باشند و مسائل را همان‌گونه که هست منتشر کنند احترامی دو جانبه میان آن‌ها و مردم به وجود خواهد آمد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала