گزارش و تحلیل

شراب کریمه

© Sputnik / Evgeny Biyatovغرفه شراب تولیدکنندگان کریمه
غرفه شراب  تولیدکنندگان کریمه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اروپائی ها فهمیدند روسیه علاوه بر ودکا ، شراب هم دارد.

غرفه شراب  دو تولیدکننده کریمه در بازارمکاره I migliori vini italiani (بهترین  شراب ایتالیا) مانند قوه جاذبه بازدیدکنندگان را بسوی خود  کشاند.

والری زاخاریان  و شرکت تولیدکننده شراب Alma Valley محصولات خود را به قضاوت لوکا مارونی منتقد  مشهور  شراب و  مردم محلی گذاشتند.

زاخاریان در مصاحبه با « اسپوتنیک» در این خصوص گفت: «  تاکستان من 88 هکتار است  که در سال 2002 میلادی  پرورش  انگور را شروع کردم.  ما 7 نوع انگور پرورش می دهیم.  ما خیلی خوشحال شدیم که لوکا  مارونی از ما دعوت کرد در  بازارمکاره شراب شرکت کنیم. شراب ما مورد توجه زیاد بازدیدکنندگان قرار گرفت. ایتالیایی ها  مایل هستند شرابی را مزه کنند که تا کنون از وجود آن بی خبر بودند».

به گفته وی، نتیجه این سفر  علاوه بر آشنایی ایتالیایی ها با شراب کریمه،  امضای قرارداد  ارسال شراب به دو رستوران محلی بود.

 شراب کریمه مورد ارزیابی عالی   منتقدان حرفه ای و مردم محل قرار گرفت.  به گفته  لوکا مارونی  منتقد ایتالیایی  « شراب کریمه، شرابی با آینده خوب است».

 به گفته دمیتری کوزاچنکو،  نماینده مجلس قانونگذاری ناحیه کراسنودار فدراسیون روسیه  و شراب شناس، شراب روسی  در بازارهای مکاره  اروپا  شایسته  تحسین است.

—  « فروش شراب روسی در ایتالیا، فرانسه و یا بریتانیا  — یک رویداد  مهم و خوشایند است.  حال، اروپائیان می فهمند که در روسیه علاوه بر ودکا، شراب هم هست.  شرکت « دره آلما»  یک شرکت  منحصربفرد است که محصولات آن  از  نظر کیفیت از  محصولات تولیدکنندگان  اروپایی شراب عقب نمی ماند.  به نظر من، این اولین  امتیازی است  که دریافت جوایز در  نمایشگاه های  کشورهای خارجی را برای روسیه ممکن می سازد».

 به گفته دمیتری کوزاچِنکو، تولیدکنندگان شراب روسیه از  همه نوع امکان برای  تولید محصول قابل رقابت در جهان برخوردارند.

— « وقتی  زمین خوب است و خاک حاصلخیز، آب و هوا  منحصربفرد،  نهال ها  از نژاد مطلوب،  و وقتی می توان شراب خوب تولید کرد، محصول همیشه عالی خواهد بود.  هم اکنون در کریمه و کراسنودار  از شرایط بسیار خوب  خاک — آب و هوا برخورداریم.  فناوری ، تجهیزات مدرن ، کنترل دما  و آبیاری خنک، تولید شراب منحصربفرد را ممکن می سازد».

به عقیده وی، تحریم های اروپایی، تولیدکنندگان  شراب  روسیه را نمی ترساند.

—  « ما از بازار بزرگ مصرفی در داخل کشور برخورداریم.  واردکنندگان ما شراب اروپایی را ارزان می خرند و با سه برابر قیمت به مصرف کنندگان داخلی می فروشند.  در ایتالیا و یا فرانسه، شراب خوب را می توان در ازای 5-4 یورو خریداری کرد.  در روسیه  نمی توان  با چنین قیمتی شراب  خوبی خریداری کرد.  بدین ترتیب  بهتر است شراب تولید داخلی با چنین قیمتی  خریداری شود.  به عقیده من  بازار  داخلی برای تولیدکنندگان شراب سودآور خواهد بود.  از اینرو آنها بیشتر به  ایجاد تاکستان ها  تا واردات  شراب تشویق خواهند شد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала