گزارش و تحلیل

باشگاه های سیاسی روسیه

© Sputnik / Pavel Lisitsynباشگاه های بحث سیاسی در جنب مدارس
باشگاه های  بحث سیاسی در جنب  مدارس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در جنب مدارس روسیه، باشگاه های سیاسی گشایش خواهد یافت.

تقاضای گشایش باشگاه های  بحث سیاسی در جنب  مدارس متوسطه به مرکز کارشناسی — تحلیلی فرهنگستان اقتصاد ملی و مدیریت دولتی روسیه تحت ریاست  نیکولای کالمیکوف ارسال شد. مبتکران این ایده معتقدند که ایجاد شبکه واحد بحث ومناظره سیاسی به محصلان  کمک می کند از  سردرگمی سیاسی  در اینترنت در امان بمانند  و  امکان ابراز عقیده   سیاسی در زندگی واقعی برای آنها فراهم خواهد شد.

کالمیکوف در این خصوص گفت: « اگر ما می خواهیم سیاستمداران با تجربه و بانفوذی تربیت کنیم ، افرادی که از  مواضع  مدنی قوی برخوردار باشند ، باید  امکانی برای آنها فراهم بسازیم تا  بتوانند از نقطه نظرات خود دفاع کنند  و  ایده های جدید  عنوان کنند.  شخص دریافت اطلاعات  متضاد را می آموزد و از سوی دیگر یاد می گیرد چگونه محترمانه  و  صحیح  به شخص مخالف خود پاسخ بدهد».

به عقیده من،  باشگاه های سیاسی وابسته به مدرسه،  می تواند  سواد سیاسی و حقوقی  محصلان را  افزایش بدهد  و امکان  جلب  همفکران  همسن و سال   را برای  کارشناسان سیاسی جوان فراهم خواهد کرد و در آینده  آنها می توانند از تجربه کسب شده  در زندگی  سیاسی کشور  استفاده کنند و شخصیت  باسوادی برای جامعه شوند.

کالمیکوف در این خصوص گفت: « می توان باشگاه های بحث ومناظره را در جنب مراکز عالی آموزشی،  شورای دانشجویی،  سازمان های اجتماعی افتتاح کرد.  باید بین  باشگاه های سیاسی ارتباط برقرار باشد  تا برنامه کاری آنها واحد شود و بتوان  در  باشگاه های  متفاوت در موضوعات  مورد علاقه خود شرکت کرد».

کارشناس سیاسی روسیه  در ادامه گفت که این نوع درسها آزاد خواهند بود.

اولگا لتکووا  رئیس کارگروه  دفاع از خانواده و  ارزش های سنتی  خانوادگی  شورای اجتماعی  وابسته به  ریاست جمهوری روسیه  در رابطه با حقوق کودکان  معتقد است  که کشاندن نوجوانان به سیاست از دوران   مدرسه  زود است.

لتکووا در این خصوص گفت: «  بدون شک، باید وطنپرستی و  عشق به  میهن را   در بچه ها پرورش داد.  اما به دلیل سنین پایین ، آنها نمی توانند  از تمام جزئیات  فرایند سیاسی سردربیاورند. باشگاه های بحث ومناظره  که بچه ها در آنجا  علاوه بر معاشرت در اینترنت بتوانند  مسائل  مورد نظر خود را  به بحث بگذارند  لازم هستند  زیرا  بچه ها اکنون  بیشتر در شبکه اینترنت  معاشرت می کنند  و هیچگونه تجربه  بحث واقعی  و معاشرت زنده را ندارند.  این نوع  باشگاه ها  از طرف انجمن خانه ومدرسه مورد حمایت قرار خواهد گرفت. در زمان  سازماندهی  باشگاه های  بحث ومناظره باید با توجه به موضوعات مورد علاقه  نوجوانان —  معنای زندگی،  جا و مقام شخص در زندگی  و مناسبات بین افراد  -  به بحث با محصلان باید در باره  سرو سامان دادن به زندگی خود و رسیدن به مقام اجتماعی  پرداخت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала