اردوغان آلمان را به رفتار با شیوه نازی ها در قبال ترکیه متهم کرد

© AFP 2023 / Yuri Cortezاردوغان آلمان را به رفتار با شیوه نازی ها در قبال ترکیه متهم کرد
اردوغان آلمان را به رفتار با شیوه نازی ها در قبال ترکیه متهم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه امروز یکشنبه ضمن انتقاد شدید از دولت آلمان در پی ادامه تشدید تنش ها میان دو کشور، مقامات آلمانی را متهم به در پیش گرفتن شیوه های نازی ها کرد.

به گزارش "اسپوتنیک"، اردوغان این سخنان را در حالی بیان کرده که به دنبال مانع تراشی دولت آلمان، سفر بکر بوزداغ، وزیر دادگستری ترکیه به شهر گاگنو آلمان و سخنرانی از پیش برنامه ریزی شده او در میان ترک تبارهای آلمان لغو شد.
قرار بود که او و یک وزیر دیگر دولت ترکیه با سفر به آلمان و سخنرانی در جمع ترک تبارهای این کشور، آنها را به حضور و رای مثبت به همه پرسی تغییر قانون اساسی ترکیه تشویق کنند.
اردوغان امروز در یک سخنرانی در استانبول خطاب به مقامات آلمان گفت: "شیوه های شما با شیوه های سابق نازی ها متفاوت نیست. ما فکر می کردیم که این دوره در آلمان تمام شده است، اما اشتباه کردیم".
وی افزود: "آلمان به وزرای ما اجازه حرف زدن نمیدهد. آیا آنها فکر میکنند که با این کار نظرات شرکت کنندگان در همه پرسی را تغییر خواهد کرد؟"
پیش از این مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در واکنش به لغو چند نشست تبلیغاتی وزرای ترک در آلمان و هلند، این اقدام را غیر دموکمراتیک خواند و گفت ترکیه بدون تردید به چنین اقدامی "با همه ابزار ممکن پاسخ خواهد داد".

تنش ها در روابط آلمان و ترکیه در پی آن نیز افزایش یافته که هفته گذشته دنیز یوجل روزنامه نگار ترک تبار آلمانی و گزارشگر روزنامه "دی ولت" در استانبول بازداشت و تا زمان برگزاری دادگاه زندانی شد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала