گزارش و تحلیل

شیر جنگل برای لبخند دندان هایش را به نمایش نمی گذارد

© Sputnik / Kirill Kallinikovشیر جنگل برای لبخند دندان هایش را به نمایش نمی گذارد
شیر جنگل برای لبخند دندان هایش را به نمایش نمی گذارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاملا واضح است که تهدیدات پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ به پست ریاست جمهوری در ایالات متحده منجر شده ایران بر شدت آزمایش های موشکی و مانور های خود بیافزاید.

همه کارشناسان نظامی تایید می کنند که مانور ها و آزمایش ها برای آن است که کشورها برای دشمنان پیغام ارسال کنند.
وقتی رئیس جمهوری ایالات متحده چپ و راست ایران را تهدید می کند و کشورهای همسایه ایران را تشویق به ایجاد ائتلاف واتحادیه جهت حمله بر علیه ایران می نماید، دو راه بیشتر در مقابل ایران باقی نمی ماند یا اینکه ساکت بنشیند و منتظر شود ائتلاف بر علیه اش شکل بگیرد و به ایران حمله شود یا اینکه به آنها نشان دهد که حمله بر علیه این کشور هزینه بسیار سنگینی برای آنها خواهد داشت، هزینه ای که اینان امکان تحملش را نخواهند داشت.
مشخص است ایران پاسخ دوم را انتخاب کرده.
تفاوت ایران با کشورهای همجوار در این است که اینان به سلاح های وارداتی خود اعتماد دارند در حالی که ایرانی ها به سلاح های تولید خود.
این به این معنا است که ایران محدودیتی در تولید سلاح های دفاعی خود ندارد.
همچنین ایرانیها این پیغام را برای آنها دارند که ایران برای مقابله با آنها دست بسته نخواهد بود.
آزمایش موشک های ضد هوایی اس 300 برای آن بود که ایران این پیغام را بدهد که هم سامانه ضد هوایی اش فعال شده و هم اینکه همپیمانی مانند روسیه دارد که سیستم های پیشرفته دفاعی ایران را تکمیل کند.
مخصوصا اگر به صحبت های امروز سردار دهقان وزیر دفاع ایران در مورد همکاری هوایی ایران و روسیه توجه داشته باشیم متوجه می شویم که همکاری نظامی ایران و روسیه بسیار فراتر از تحویل سامانه اس 300 و یا استفاده از پایگاه هوایی نوژه است و این همکاری به نوعی پیوند استراتژیک تبدیل شده.
ایران همچنین مانور دریایی به وسعت پنج ملیون کیلومتر مربع برگزار کرد و در آن از اژدر ها و موشک های نقطه زن خود با موفقیت استفاده کرد تا نشان دهد حمله به ایران محدود به منطقه خلیج فارس و یا دریای عمان نخواهد شد و گستره ای که شامل کل کشورهایی است که ممکن است بخواهند در ائتلاف آمریکایی- اسرائیلی بر علیه ایران شرکت کنند را شامل خواهد شد.
با این مانور ایران نشان داد که اگر بنا باشد آسیبی هر چند جزئی به این کشور برسد همه منافع دیگر کشورهای متخاصم هدف قرار خواهد گرفت هیچ کدام نخواهند توانست از دست ایران در امان بمانند.
در این مانور ها شعاع عملیاتی موشک ها و دفاع هوایی ایران حدود 5 هزار کیلومتر محاسبه شده که عملا اگر این شعاع را از مرز های ایران در نظر بگیریم می تواند کل جزیره عرب — اسرائیل و کل ترکیه را پوشش دهد. این به این معنا است که همه کشورهای مورد نظر ایالات متحده جهت مشارکت در ائتلاف ضد ایران در تیررس ایران خواهند بود.
اگر به این شعاع مرز های مجازی ایران که موشک هایش در آن منتشر شده را اضافه نماییم ملاحظه می کنیم که همه مراکز حساس و حیاتی این کشورها ظرف چند دقیقه و یا حتی چند ثانیه در تیررس موشک های ایران قرار دارند، شاید بسیار کوتاهتر از زمانی که حتی دفاع های آنها بخواهند دست به کار شوند.
با توجه به این شرایط می توان گفت شاید ایالات متحده و همپیمانانش بتوانند شروع کننده جنگ و یا درگیری و یا حمله بر علیه ایران باشند اما قطعا آنها پایان دهنده نخواهند بود و اگر بنا باشد ایران ذره ای آسیب ببیند قطعا آنها چند ده برابر آسیب خواهند دید.
پس بد آنهایی که این روزها به پشتوانه صبحت های خام و ناپخته بر علیه ایران شجاع شده اند توجه داشته باشند که شیر جنگل برای لبخند نیش هایش را نشان نمی دهد.
شاید بد نباشد اینان به جای نواختن بر طبل جنگ بر ساز صلح بنوازند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала