همکاری سه جانبه تهران-باکو-مسکو، یکی از محورهای مذاکرات روحانی و علی اف

© Sputnik / Sergey Guneevهمکاری سه جانبه تهران-باکو-مسکو، یکی از محورهای مذاکرات روحانی و علی اف
همکاری سه جانبه تهران-باکو-مسکو، یکی از محورهای مذاکرات روحانی و علی اف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رییس جمهور ایران در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با الهام علی اف همکار آذربایجانی خود در تهران اعلام کرد که آنها در مذاکرات خود از جمله مسائل مربوط به همکاری سه جانبه میان ایران، آذربایجان و روسیه را مورد بحث قرار دادند.

به گزارش "اسپوتنیک" به نقل از خبرگزاری آذربایجان، روحانی در کنفرانس مطبوعاتی گفت "در مذاکرات ما با همتای آذربایجانی ام در باره همکاری های سه جانبه از جمله در قالب ایران-آذربایجان-روسیه، ایران-ترکیه-آذربایجان و آذربایجان-ایران-گرجستان گفتگو شده و در باره بعضی مسائل منطقه نیز تبادل نظر شده است".
روحانی در باره مساله قره باغ گفت که ایران همواره از تمامیت ارضی همه کشورها از جمله ‏جمهوری آذربایجان حمایت می کند، و افزود: "مساله قره ‌باغ باید از طریق گفت وگوی سیاسی و مسالمت آمیز حل و فصل ‏شود".

قره باغ کوهستانی (یا آرتساخ) یک جمهوری خودمختار واقع در جنوب غربی جمهوری آذربایجان با اکثریت ارمنی است. این منطقه سال ها است که محل مناقشه بین ارمنستان و آذربایجان می باشد. برای برقراری صلح و ثبات پایدار و مطمئن در منطقه قره باغ کوشش‌های متعددی به عمل آمده و طرح‌های صلح مختلفی ارائه گردیده که تاکنون هیچ ‌یک از آنها به نتیجه ای مطلوب نرسیده و وضعیت حاکم بر این منطقه همچنان نه جنگ و نه صلح است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала