امریکا با متهم کردن روسیه با یک تیر و دو نشان می زند

© Sputnik / Mikail AllaedinСолдат сирийской армии
Солдат сирийской армии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع روسیه به اتهامات وارده از سوی امریکا در رابطه با بمباران مواضع ائتلاف عربی در شمال سوریه پاسخ داد.

به گزارش وزارت دفاع روسیه، هواپیماهای روسی و سوری به مناطق نامبرده شلیک نکرده اند.

پیشتر ژنرال استیون تائون سند فرمانده ائتلاف بین المللی گفته بود که حملات به منطقه الباب صورت گرفته است. به گفته وی، مشاوران نظامی امریکا که در فاصله نه چندان دوری از محل وقوع حادثه حضور داشته اند، متوجه این حملات شده اند.

وزارت دفاع روسیه تایید کرده است که روز 28 فوریه نماینده فرماندهی گروه نیروهای هوایی روسیه در پایگاه حیمیم با همکاران خود در گروهان نیروهای هوایی امریکا گفتگو کرده است. در جریان این مذاکرات نماینده امریکا نسبت به پرواز هواپیماهای روسی و انجام ماموریت های نظامی علیه داعش در بخش های جنوبی شهر منبج ابراز نگرانی و تاکید کرده است که امکان دارد در نتیجه این حملات مناطق تحت کنترل امریکا صدمه ببینند.

وزارت دفاع روسیه اظهار کرده که نماینده امریکا اطلاعات مربوط به استقرار اپوزیسیون سوریه را به طرف روس اعطا کرده است.

این اطلاعات در اختیار طرف روس قرار دارند. هواپیماهای روسی هیچ یک از مناطق مشخص شده توسط امریکایی ها در سوریه را مورد هدف قرار نداده اند.

به اعتقاد دیمیتری یگورچنکوف معاون مدیر انستیتوی مطالعات خاورمیانه و تحقیقات استراتژیک و پیش بینی وابسته به دانشگاه دولتی دوستی ملل، اتهامات وارد شده به نظامیان امریکایی در واقع خطاب به مسکو نیستند، بلکه آنکارا را خطاب قرار داده اند.

وی در ادامه توضیح می دهد: «چند وقت پیش سناتور مک کین به شمال سوریه سفر کرد. وی در این سفر با نمایندگان نیروهای دموکرات سوریه و شخص ژنرال تائون سند نیز با آنها گفتگو کرد. پس از آن مک کین به آنکارا رفته و با رهبر ترکیه دیدار و گفتگو داشت. این گفتگوها ظاهرا به شرایط متحدین امریکا در بحث سوریه نیز کشیده شده است. از شرایط این طور برمی آیند که مک کین نتوانسته با طرف ترک توافقی انجام بدهد. احتمال دارد که امریکا با طرح این موضوعات قصد داشته یک بار دیگر به شریک استراتژیک خود تفهیم کند که امریکایی ها تشکلات کرد — عرب را در سوریه پوشش می دهند، زیرا نیروهای دموکرات سوریه 80% از کردها تشکیل شده اند».

به اعتقاد این کارشناس روس، نظامیان امریکایی با تکیه بر تصورات سیاسی خود روسیه را متهم کرده اند. وی همچنین می گوید: «این اواخر امریکا دوباره روسیه را به عملکرد اشتباه در سوریه و سایر نقاط متهم می کند. به همین خاطر احتمال می رود که آنها با این سخنان چند هدف را همزمان دنبال می کنند».

به گفته وی، احتمال می رود که سخنان نظامیان امریکایی فقط جنبه فرمالیته داشته و خطاب به مسکو باشد. یگورچنکوف می گوید: «یک گزینه دیگر هم هست. احتمال دارد که واقعا به مناطق مذکور شلیک شده باشد. من نمی گویم که این شلیک از سوی روسیه بوده. در واقع، هواپیمایی به مواضع تشکلات کرد — عرب در این منطقه شلیک کرده و مشاورین نظامی امریکا هم شاهده آن بوده اند. اگر قوه تخیل را به کار بیندازیم، آنوقت باید گفت که اگر حمله توسط جنگنده ترک صورت می گرفت، آنوقت امریکایی ها مستقیم به ترک ها هشدار می دادند و موقعیت خود را اعلام می کردند».

 

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала