گزارش و تحلیل

داروی روسی ضد اسکلروز

© Fotolia / Romasetداروی ضد اسکلروز روسی
داروی  ضد اسکلروز روسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در روسیه اولین داروی ضد اسکلروز ساخته شد.

 آکادمیسین الکساندر  حبیبوف  معاون رئیس  انستیتوی  شیمی بیوارگانیک روسیه در مصاحبه با « اسپوتنیک»  گفت: در روسیه  اولین داروی روسی ضد اسکلروز برای  روس های مبتلا به این بیماری طراحی شد.  داروی « کسِموسKsemus»  پس از مرحله فینال آزمایش های کلینیکی پس از سه سال وارد بازار دارو خواهد شد.

منظور  ساخت  داروی موثری است  که به بیمار مبتلا به اسکلروز کمک کند  یک  عضو فعال جامعه باشد.

« درمان اسکلروز جانبی آمیوتروفیک با نام مخفف « ALS» شبیه سرطان  بسیار دشوار است و در بعضی موارد غیرممکن است. MS یکی از این نوع بیماری  هاست. در جریان پیشرفت بیماری، اُتوآنتی بادی ها  در بدن بیمار  تولید می شود (اتوآنتی بادی ها گروهی از آنتی بادی ها هستند که علیه بافت های خودی بدن ساخته شده و آن ها را مورد حمله و آسیب قرار می دهند).

به گفته وی ، هم اکنون داروهای  ساخت روسیه برای درمان MS کم است و داروی خارجی « کوپاکسون» برای این نوع بیماران تجویز می شود. ما درمان مشخص تری را پیشنهاد کردیم: بارگذاری قطعات پپتید پروتئین اساسی میلین در لیپوزوم. آزمایش کلینیکی نشان داد  که موثر است».

حبیبوف همچنین  متذکر شد  که اگر درمان با « کوپاکسون»  1000 دلار  خرج برمی دارد ، داروی روسی « کسِموسKsemus» ارزانتر خواهد بود.  به گفته وی این دارو وارد فهرست داروها شده و برای بیماران مبتلا به MS   قابل دسترسخواهد بود.

هم اکنون اولین مرحله آزمایش کلینیکی این دارو به پایان رسیده است و این دارو تا سال 2020 وارد بازار خواهد شد.  کار ساخت این دارو در همکاری با  انستیتوی  اعصاب آکادمی علوم  روسیه، مرکز درمان MS در سنت پطربورگ  و  دیگر  موسسات بین نهادی جریان دارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала