بریتانیا خواهان گسترش سیاست خارجی موثر با روسیه است

© AFP 2023 / Niklas Halle'nبریتانیا خواهان گسترش سیاست خارجی موثر با روسیه است
بریتانیا خواهان گسترش سیاست خارجی موثر با روسیه است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، کمیته امور خارجه "مجلس عوام بریتانیا" یک گزارش هفتاد صفحه ای در خصوص مناسبات روسیه و انگلستان منتشر نموده است.

بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه بریتانیا ملزم به استفاده " از روش های تحلیلی جدیدی جهت درک و تحلیل تصمیمات روسیه" است. این مسئله بسیار حائز اهمیت می باشد، زیرا گسترش "سیاست داخلی موثر و آگاهانه" در مناسبات این کشور با روسیه را به همراه خواهد داشت. 

به نقل از لورد پیتر تراسکوت از اعضای پارلمان بریتانیا، گزارش فوق گامی در مناسبات متقابل با کشور روسیه می باشد:
"در این گزارش چنین آمده است: روسیه به هیچ وجه دشمن بریتانیا نیست. برخی اظهار نظرات درباره روسیه در وزارت امور خارجه بریتانیا صحت ندارد. وزارت امور خارجه بریتانیا در ایجاد ارتباط محکم تر با روسیه تردیدی به خود راه نمی دهد.
در این گزارش گزینه های مناسبی جهت بهبود روابط با روسیه مطرح گردیده است، در حال حاضر می بایست توجه دولت بریتانیا را به همکاری با روسیه جلب نمود، این کشور را نباید نادیده گرفت".
به نقل از مری دژوسکی، تحلیل گر و ستون نویس روزنامه اینپندنت، گویا در کمیته امور خارجه مجلس عوام بریتانیا در خصوص "ارزیابی سیاست روسیه و نحوه برخورد بریتانیا نسب به این سیاست ها" نظرات متفاوتی وجود دارد:
"گروهی روسیه را به نقض قوانین بین المللی متهم می نمایند، این افراد با نظریات من در خصوص ماهیت حفاظتی روسیه موافق نیستند. اما این نکته را باید در نظر گرفت: اتهامات نسبت داده شده به روسیه را می توان به کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلستان نیز نسبت داد.
بگذریم ، اینجا یک نکته ضروری است: برخی بیانات منتشر شده از سوی بریتانیا درباره اقدامات روسیه در سوریه جنبه اتهام آمیز دارد — این گزارش بسیار جالب است زیرا از بریتانیا می خواهد تا محتاطانه تر در این حصوص اظهار نظر نماید، زیرا بسیاری از این اتهامات هرگز ثابت نشده است".

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала