اقدام تلافی جویانه پارلمان اروپا علیه مقررات مسافرتی آمریکا

© Flickr / DurhamDundeeاقدام تلافی جویانه پارلمان اروپا علیه مقررات مسافرتی آمریکا
اقدام تلافی جویانه پارلمان اروپا علیه مقررات مسافرتی آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تارنمای بلغارستانی صوفیه گلوب امروز خبر داد که پارلمان اروپا در رای گیری ای از کمیسیون اروپا خواست تا لزوم اخذ روادید را برای شهروندان آمریکا از سر گیرد چرا که واشنگتن اجازه ورود بدون روادید را به پنج کشور این اتحادیه نمی دهد.

به اسپوتنیک به نقل از ایرنا، اعضای پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه ای از کمیسیون اروپا خواستند تا اقدام های قانونی لازم را ظرف دو ماه به تصویب رساند.
در این قطعنامه آمده است که شهروندان بلغارستان، کرواسی، لهستان، قبرس و رومانی هنوز قادر به ورود بدون روادید به خاک آمریکا نیستند در حالیکه شهروندان آمریکایی می توانند بدون اخذ روادید به تمام کشورهای این اتحادیه سفر کنند.
کمیسیون اروپا از 12 آوریل 2014 که از عدم اقدام متقابل آمریکا مطلع شد دو سال فرصت اقدام داشت ولی هنوز حرکت قانونی ای انجام نداده است.
کمیسیون اروپا در آن زمان مطلع شد که 5 کشور آمریکا، استرالیا، کانادا، ژاپن و برونئی به تعهدات خود در برداشتن متقابل لزوم اخذ روادید برای شهروندان اتحادیه اروپا پایبند نبوده اند. استرالیا، برونئی و ژاپن از آن زمان تمامی محدویدیتهای مسافرتی را برای تمامی کشورهای اتحادیه اروپا برداشتند. کانادا نیز اعلام کرده که محدودیت مسافرتی شهروندان رومانی و بلغارستان را از 1 دسامبر 2017 لغو می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала