سردار زاهدیان: تمامی نقاط مرزی ورود مواد مخدر به ایران شناسایی و کنترل می شود

© Fotolia / YuliyamНаркотики в свернутой банкноте
Наркотики в свернутой банкноте - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد:‌ با عنایت به تحقیقات به عمل آمده تمامی نقاط و خلاهای مرزی ورود مواد مخدر به کشورایران شناسایی و کنترل خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا- سردار محمد مسعود زاهدیان افزود: ایران همواره به عنوان یک مسیر سنتی ترانزیت مواد مخدر تولیدی افغانستان به سمت اروپا مطرح بوده است اما هم اکنون با انسداد مرزها سطح عبور مواد مخدر از کشور ما کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در برخی نقاط به ویژه مناطق کوهستانی خلا کنترل مواد مخدر توسط عده ای فرصت طلب و سودجو وجود دارد، گفت: بیشترین مشکل مواد مخدر مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

زاهدیان خاطر نشان کرد: در برخی نقاط به دلیل شرایط جغرافیایی منطقه، انسداد انجام نشده یا آنگونه که باید استحکامات را تکمیل کنیم اقدامات لازم صورت نگرفته است اما با این حال واحد مهندسی نیروهای مسلح در حال تکمیل این فرآیند است.

سردار زاهدیان اظهار داشت: قاچاقچیان مواد مخدر در این خلاهای مرزی، مواد مخدر را توسط کوله بران ، چارپایان و احشام انتقال می دهند، بخشی از این مواد نیز بخاطر خلاهای مرزی از راه دریا وارد ایران می شود که البته در حال پیگیری برای کنترل این مناطق نیز هستیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت:‌ هم اکنون تمامی نقاط توسط نیروهای پلیس به صورت گشت های کمین و حضور فیزیکی در معابر و غیره تحت پوشش است.

وی با بیان اینکه مسیر سنتی ترانزیت مواد مخدر، مسیر بالکان به سمت ایران ، ترکیه و اروپا است، گفت: تمامی مرزهای کشور برای ما ویژه است و همه نقاط را به صورت ویژه کنترل می کنیم.

زاهدیان اظهار داشت: وظیفه ما کنترل تمامی نقاط است با توجه به اینکه امسال تلاش های پلیس نسبت به سال گذشته ارتقاء یافته است اما این تلاش ها را در سال آینده با شدت بیشتری ادامه خواهیم داد تا بتوانیم وظایف قانونی خودمان را به نحو احسن انجام دهیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала