عادات سالم زندگی در دو دقیقه

© Fotolia / PressmasterСчастливая семья
Счастливая семья - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصر ایران، یک سبک زندگی سالم، هدفی مشترک میان مردم جهان در هر سنی است، اما در دنیای ماشینی و با تغییرات مداوم در مدها و روندها، بسیاری نمی دانند این مسیر را از کجا آغاز کنند.

بنا بر تحقیقات متخصصان تنها با دو دقیقه وقت آزاد در روز می توانید با ایجاد تغییراتی کوچک در فعالیتهای روزمره در مسیر یک زندگی سالم‌تر قرار بگیرید.
تنفس آگاهانه
برای فرار از استرس، چشمان خود را ببندید و از طریق بینی عمل دم را طی پنج شماره انجام دهید، نفس خود را برای یک لحظه نگه دارید و سپس عمل بازدم را طی پنج شماره انجام دهید. این کار را 10 بار تکرار کنید تا تنفس شما تنظیم شود و دوباره انرژی و تمرکز خود را در شرایطی که با استرس مبارزه می کنید به دست آورید.

آرام غذا خوردن
تنها دو دقیقه صبر کنید، به هنگام غذا خوردن هر لقمه را پیش از آن که قورت دهید 25 بار بجوید زیرا از این طریق غذا به خوبی با بزاق پوشیده می شود. بزاق حاوی آنزیم هایی است که به گوارش کمک می کنند. این شرایط به جذب بهتر مواد مغذی منجر می شود و به واسطه احساس سیری از پرخوری نیز جلوگیری می کند.

استراحت کوتاه
اگر کار شما اغلب پشت میز است، استراحت های کوتاه و به حرکت درآوردن بدن از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود. پس از هر ساعتی که در حالت نشسته سپری می کنید، از جای خود برخاسته و به مدت دو دقیقه حرکت کنید. همین ورزش کوتاه نیز می تواند به افزایش سطوح انرژی و تمرکز منجر شود.

نوشیدن آب لیمو
نوشیدن یک لیوان آب لیمو گرم هنگام صبح باعث آبرسانی به بدن می گردد. آب لیمو به تحریک کبد و خروج سموم از بدن نیز کمک می کند و از این رو، با احساسی خوب و با نشاط روز خود را آغاز می کنید. بنابراین هر روز صبح دو دقیقه از وقت خود را به تهیه این نوشیدنی اختصاص دهید.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала